Bilar

Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilken??

83 inlägg 92610 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

svenssons  
#422686 Hur vore det med en Toyota Tundra? Japansk kvalite byggd för amerikanska marknaden.
Screenshot_2016-12-09-21-35-58.png

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

mikael_s  
#422840 Nissan Titan med Cummins V8 turbodiesel?

https://www.nissanusa.com/trucks/titan-xd

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Tosca  
#422853 Hm, priser på de två sistnämnda vore ju kul att se?

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

svenssons  
#422860 Nu googlade jag bara men mellan 30-50 tusen usdollar. Grovt räknat nånstans mellan 300-500 tusen beroende på modell och utrustning. Men sen tillkommer importkostnader och dyl. Hur funkar det med moms om man tar in en bil från USA? Nån som har gjort? Men det rullar en del Tundror i Tyskland så där finns kanske nån återförsäljare som kan ta hem. Nu blir jag ju sugen på en sån istället för en nyare Hilux[emoji28]

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

bgl  
#422862 http://www.importerabil.com/importkalkyl-usa-bil.html
Länk till sida som förklarar en del.
En tumregel kan vara att svenska bilhandlare som är etablerade på US-pickupper begär i annonser bortemot 50% mer i pris än samma utförande kostar i USA, och på detta tilkommer svensk moms!
Någon prutmån finns ibland men inte allas i samma storlek som i % erbjuds på mindre pickupper här i landet.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Seb macahan  
#423326 Tror inte detta är något alternativ att importera en "udda" bil till Sverige. Jag får ju egentligen bara det jag har men i större format. Det jag tycker är sämre med de små pickisar vi pratat om är lastutrymmet, men främst ergonomi för o lasta i och ur dom. Det är väl samma dilemma med deras större syskon.
Samt att en udda modell brukar inte göra att det går snabbare på verkstan när något väl händer. Tack för tipsen ändå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#424783 HA HA HA HA HA HA HA HA... :lol: :lol: :lol: :lol: HELT JÄVLA OOOOOTROLIGT. Bilhelvetet har stått på bilia sen 26 oktober, var den nya bakdiffen tagit vägen är det ingen som vet, eventuellt tillverkas den för närvarande i USA enligt Bilia. Nu är det ju så att Bilia i dag, alltså dagen datum upphör med Ford varför bilen transporterats till annan verkstad. Killen som kör bilen till nya verkstaden ringer och meddelar att bakaxeln är helt ok och att missljudet, precis som jag själv hela tiden hävdat kommer från FÖRDELINGSLÅDEJÄVELN... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Blivande snickare  
#424789 Nej satan..[emoji38]

Du har inte övervägt att be dem hålla bilfan å betala för sveda å värk?

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#424792 En ny bil borde de fan erbjuda.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

JörgenO  
#424804
Tosca skrev:Hm, priser på de två sistnämnda vore ju kul att se?


Det står en ny Nissan Titan på Ivars i Hoting, 689 000 + moms, bara att slå till :shock: :lol: :shock:
http://www.ivarsbil.se/transportbilar/

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Tosca  
#424808 Oh, det blir ett dyrt pris för de extra decimetrarna plåt.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#424973
1482225375_img_0414.jpg
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...nu börjar det om. Den nya firman lät meddela att vid fel på en automatlåda brukar det innebära totalras. Missljud är ofta en olägenhet man får leva med.. :lol: :lol: :lol: nu får det fan bli cykel och häst.. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

bgl  
#424978 Är bilen köpt som ny och i så fall med nybilsgaranti fram till närdå?
Är bilen köpt privat eller i rörelse?
Utgångspunkten är att säljaren har garantiansvaret, oberoende om företaget under garantitiden på något sätt slutar sälja eller serva bilen. Den nya verkstadens relation i ett garantiärende är till den som lämnat garantin, inte till ägaren! Garantiutställaren har ju redan bekräftat att fordonet är behäftat med något fel, att garantiutställaren inte ännu kunnat identifiera felet är inte en fråga rent tekniskt för bilägaren.
Du kan ju kontakta Teknikens Världs biljurist Mikael Luft(?) för att få tips.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#424995 Tackar..det ska jag göra om det inte blir någon ordning. Bilia hävdar nämligen att de inte längre har något med bilens garantier att göra.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#424997
bgl skrev:Är bilen köpt som ny och i så fall med nybilsgaranti fram till närdå?
Är bilen köpt privat eller i rörelse?
Utgångspunkten är att säljaren har garantiansvaret, oberoende om företaget under garantitiden på något sätt slutar sälja eller serva bilen. Den nya verkstadens relation i ett garantiärende är till den som lämnat garantin, inte till ägaren! Garantiutställaren har ju redan bekräftat att fordonet är behäftat med något fel, att garantiutställaren inte ännu kunnat identifiera felet är inte en fråga rent tekniskt för bilägaren.
Du kan ju kontakta Teknikens Världs biljurist Mikael Luft(?) för att få tips.

Problemet här är att de inte funnit ut vad som är fel.. :???: mekanikern på bilia har visserligen konstaterat missljud men inte varifrån det kommer, eller om felet är allvarligt. Skulle nu bilen rasa ( efter nyår ) och inget fel kunnat konstateras innan gäller garantin inte enligt Ford, det även om man kan misstänka att missljudet har samband med felet.. :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).