Motorsåg och handhållet

IGGESUND SVÄRD

10 inlägg 7177 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

IGGESUND SVÄRD

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232644 Har fått hem ett par homogena svärd från iggesund forest i R2 serien som ser väldigt bra ut! blir att "konsumenttesta" dom nästa vecka,då vi har fått äran att vara testpiloter under en tid på deras motorsågssvärd.Väntar också på ett måttbeställt svärd till ms 660`n
med .404" delning och fast topptrissa.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

JensSkoog  
#232647 Da ventar jag spent på på hur du gillar dom. Især om du har fått til MS 200.

Avatar Fallback

Re: IGGESUND SVÄRD

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232671 Har inte fått nått till 200:an,och avstår nog faktiskt det pga vikten med ett homogent svärd till en så lätt och förhållandevis motorsvag såg,och om det är klätter sågen (200T) så är ett laminerat svärd att föredra då man allt som oftast använder en hand att såga med!

   TS
Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

JensSkoog  
#232672 Det er nog fornuftig. Stora førdelen med min MS200 er ju at den er så lett och har så god balans med 12" sverdet - min favoritsåg vid kvistning. Med min MS 361 er det mer interessant.

Avatar Fallback

Re: IGGESUND SVÄRD

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232676 Hör med mange här på forumet! Han säljer iggesundsvärd,och kan nog mer uttala sig om dom än jag kan tillsvidare!

   TS
Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232689 Kan bara säga att de är riktigt prisvärda o har vad man behöver. Jag är ingen säljare av större volymer men tillräckligt för o se en hel del.

Solida svärd har ett syfte. I hårt eller grovt är det mer stabilt och håller betydligt bättre.

Ang laminat så har de de med. Jämfört med andra laminat är de prisvärda!

Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

JensSkoog  
#232691 Då får du en PM från mig i nær framtid.

Avatar Fallback

Re: IGGESUND SVÄRD

Thula  
#424506 Vad hände med dessa svärd,flipp eller flopp?

/Sture

Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425007 Är det massiva med fast noshjul du menar så funkar de rätt bra.
Är det de som har utbytbart noshjul så var de ännu bättre men tillverkas inte mer.

Användarvisningsbild

Re: IGGESUND SVÄRD

MartinH  
#425584 Jag kör med Iggesund 15", 1,3 mm delning 0,325. Tycker att de fungerar bra. Gillar att använda 15" svärd.
Tycker också att noshjulet har lite större diameter än t.ex. Oregons svärd. Tycker om det också. Inbillar mig att det inte frestar på kedjan lika mycket med större diameter. Längre väg runt frestar på kedjan mindre.

Sedan är väl en mindre diameter bättre när det gäller kastrisken men har inte haft några problem med det.

Har inte provat Xcut på Iggesundssvärd, men det ska väl inte vara några problem.

Med vänlig hälsning!

MartinH

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).