ATV och UTV i skogen

Enklare fyrhjulingsvagn

43 inlägg 24460 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Amatörhuggare 62  
#423787 Dumfhonen byter a till ä
Var sitter den buggen??

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

cruisern  
#423795 Exempel på enklare vagn som inte rekommenderas

1481818429_dsc_0858.jpg

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Amatörhuggare 62  
#423824 Jag skulle ta bild på flakkonstruktion.
Men Svarte Natta, i vagnboa.

Får bli journalbilder istället.

Syns väl något.

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Robertberg  
#423918 Ja Lejas verkar billiga iallafall! Alla kostar 0:- på hemsidan.. Nyvabs lilla med plant flak känns mest intressant just nu :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Hema  
#423963 Jag stör mig på att vagnarna ofta är runt 130cm breda när ATVn är runt 120cm. Ska man köra utanför stig/väg är boggie ett måste.

Leja har en bra film om sin proffsvagn, som visar vad som kan vara bra att tänka vid vagnköp.

http://www.t-strandsmekaniska.com/vedvagn-1200-a1300 kanske kan vara något? Annars kan det vara prisvärt att bevaka blocket exempelvis eller Facebook-loppisar. Lycka till i valet.

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Robertberg  
#424153 Ja den filmen var bra! Smart med lasthjälpen på staken. Inte dåligt att lyfta av stockarna på det viset.



Ska spana blocket lite också, tack för alla tips!

   TS
Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Qkeeper  
#424361 Menar Timmerboggien ekonomi. Byggde själv eget flak. Idag har jag ju kranman vagn men till lite transporter köpte jag en flakboggievagn från Leja och den har varit stark den med. Den fick jag tag på begagnad och i nyskick för långt under halva nypriset men att fynda begagnade atv kärror på blocket verkar inte vara det lättaste då det mesta som är billigt är sålt direkt det kommer ut.

Användarvisningsbild

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Valtra700  
#441289 Blev det någon vagn @Robertberg ?

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Robertberg  
#441290 Nej det ligger på is ännu! Men nyvabs vedboggie med insatsflak känns intressant.

   TS
Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

mickej  
#443399 Någon som har något att säga om en BW KV-1500?
http://www.atvsweden.se/1.0.1.0/133/1/? ... 1%2F20%2F1

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Hema  
#443402
mickej skrev:Någon som har något att säga om en BW KV-1500?
http://www.atvsweden.se/1.0.1.0/133/1/? ... 1%2F20%2F1

En kinavagn skulle jag säga. Finns liknande med andra namn. Om du har tid och tålamod, så kommer du finna någon bättre begagnad av kännt märke.

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

mickej  
#443407
Hema skrev:
mickej skrev:Någon som har något att säga om en BW KV-1500?
http://www.atvsweden.se/1.0.1.0/133/1/? ... 1%2F20%2F1

En kinavagn skulle jag säga. Finns liknande med andra namn. Om du har tid och tålamod, så kommer du finna någon bättre begagnad av kännt märke.


Misstänkte det. Man får vad man betalar för :) Funderade på ett paket med en Yamaha 450 ochen sådan vagn nämligen.

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

axwell  
#443427
mickej skrev:Misstänkte det. Man får vad man betalar för :) Funderade på ett paket med en Yamaha 450 ochen sådan vagn nämligen.

Yamahahandlarna brukar som "Original" ha en vagn av bra kvalité, en svensk Lejab.
Många smarta tillbehör.

Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

Robertberg  
#444515 Beställde Nyvabs vedboggie idag plus flak, får se när den kommer hem.
Den var enligt säljaren inte tillverkad i Sverige.

   TS
Avatar Fallback

Re: Enklare fyrhjulingsvagn

mickej  
#444536
Robertberg skrev:Beställde Nyvabs vedboggie idag plus flak, får se när den kommer hem.
Den var enligt säljaren inte tillverkad i Sverige.


Va nere hos dom förra veckan. Den kändes betydligt robustare än kinavagnen. Däremot inte tippbart flak.

Har för mig hon sa att den gjordes i Estland.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).