Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2016

147 inlägg 36011 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Losec  
#423330 Pyntat till bössan!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

Kse  
#423353 Musikhjälpen har fått ihop sin första miljon och vår insamlingsbössa är snart uppe i en tusenlapp.
Härligt att vi har en representant på plats @SHR och suveränt initiativ @robertberg och alla andra som skänkt en slant.
Det finns ju lite olika vägar att gå för att skänka pengar.
Man kan önska en låt via sms och själv välja vilket belopp man vill skänka.
Skicka SMS:et till nummer 72 999
Inled meddelandet med hur mycket du vill skänka: 50, 100, 200, 300, 500 eller 700. Skriv sen artist, låt och motivering
Exempel: 200 Michael Jackson Thriller För att det är världens bästa låt att dansa till!

Det finns mängder av auktioner på Tradera där man kan bjuda på, dels privata initiativ där pengarna går till musikhjälpen och sen finns även Musikhjälpens offficiela auktioner där kändisar auktionerar ut allt möjligt.
http://www.tradera.com/campaign/musikhjalpen-officiella

Och så finns förstås dom digitala insammlingsbössorna, och där ser vi ju gärna att ni lägger er slant i just Skogsforums bössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Robertberg  
#423364 Om man vill vara med i Sfos utlottning, är det då dumt att skänka pengar redan nu?

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

sveno  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423365 Sådärja, nu har jag betalt en slant och Sfo hamnade på 1000kr.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423383 Skulle skänka igår via sms. Svarade men har inte fått nån bekräftelse. Undrar om det kommit fram. :???:

Det var inte nån reaktion på sfos bössa. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

Fredrik Reuter  
#423423
Robertberg skrev:Om man vill vara med i Sfos utlottning, är det då dumt att skänka pengar redan nu?


Hej,
Det spelar ingen roll när man ger under veckan. Om man vill vara med i kommande utlottning så skickar man ett PM till mig efter att man skänkt pengar med hur mycket man skänkt.

Vedmaskin: Tyvärr kan vi inte se om något gått fel med transaktionen. Bössan är helt frikopplad från skogsforum och sköts av Sveriges Radio. Kolla och se om det dragit från ditt konto (om du kan se det). Om det är draget skulle jag kontakta SR musikhjälpen för koll. Så det blir rätt.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423430 Kollade med telefonbolaget. Det var inget som var påfört min faktura. Så det var redan där det sket sig.

Det blir gör om gör rätt. Får testa igen. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

skogsjan695xl  
#423441 Dom sa idag att man måste ladda ner en app å det inte gick skicka sms. Kodjo sa det på förniddan men han var inte säker.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Hasaro  
#423452 Hos vissa mobil operatörer är betalsms avstängt som standard och måste aktiveras. Kanske där det gick fel. (Hos min operatör gör jag det lätt själv via inställningar på nätsidan men det skiljer antagligen mellan operatörena. Lättast är väll att ringa support och kolla)

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

Kse  
#423514 Dag tre för MH16 är till ända och vi har tillsammans skrapat ihop 2000 kronor. :grin:

Totalt har MH16 dragit in lite drygt 4 miljoner just nu och räkneverket tickar på.
Kollar man hur vi ligger till på topplistan så har vi ju såklart en bit till toppen men jag vet av erfarenhet att vi brukar komma starkt på slutet. Förra årtet klarade vi just att kvala in på topp 50 men om jag inte missminner mig så var vi ända upp på plats 28 2014 med drygt 20000 insamlade kronor.

Ni som vill vara med i utlotttningen av priser skickar ett PM till Fredrik Reuter med vilken ni summa ni skänkt( en lott per 100 kr) så har ni chans att vinna.
Ni kan tex. vinna en helårsprenumeration av Tidningen Skogen.

För att skänka pengar klickar ni bara på länken nedan och följer instruktionerna.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Tosca  
#423530 Jag är väl lite traditionell och ointresserad i tekniken, men använder aldrig bankkortet på nätet och har inte skaffat swisch, så jag saknar alternativet direktbetalning via banken?

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423621 Dåligt drag i denna tråden!

Någon skogsägare som är med på en utmaning?

UTMANING:
1kr per levererad fub undet 2016.

Bössan är påfylld med första bidraget.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Robertberg  
#423623 Jag skickade in två bidrag till bössan i förmiddags! Första gången så stod det att det blev fel, så försökte igen.
Tydligen funkade tekniken lika bra bägge gångerna så nu har jag hjälpt dubbelt så många barns skolgång som tänkt :smile:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2016

Losec  
#423624 4500kr nu, det tar sig!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2016

skogsjan695xl  
#423643 Klämde in en 5hundring i bössan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).