Grävmaskiner

Byta minigrävare!

19 inlägg 12610 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byta minigrävare!

paan14  
#423385 Hej Henrik_1! Till vad ska du använda grävaren till i skogen? Gallring eller bara gräva? Har den inte lite lågt hydralflöde?

Användarvisningsbild

Re: Byta minigrävare!

henrik_1  
#423399 "Hinova"
Jo man får ju tänka sig lite för hur man kör! Lite is i magen är alltid bra, tyckte detta va ett bra tillfälle, nära och smidigt och ett bra mellanpris och välvårdad maskin så jag hoppas detta blir bra!
"Dank"
Gummilarverna är ju tysta o behagliga,rätt irriterande när det gnisslar o skramlar!
Okej jo jag har krängt av mina med några gånger när man inte tänkt sig för!
Trodde faktiskt det skulle vara svårare att lyckas med det med stål, men det känns som jag har fel.
"Stegmaster"
Kommer inte ihåg just nu var det va, ett företag i Sthlm som hade annons på blocket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta minigrävare!

henrik_1  
#423400
paan14 skrev:Hej Henrik_1! Till vad ska du använda grävaren till i skogen? Gallring eller bara gräva? Har den inte lite lågt hydralflöde?

Jag har tänkt använda den till lite allt möjligt gårdsarbete, rensa dike, bygga lite mindre skogsväg, o lägga ner nån vägtrumma o lite sånt!
Du menar hänga på ett skördaraggregat?
Det kändes som det va en jäkla skillnad i hastigheten på alla rörelser jämfört med min gamla maskin så det kommer bli mkt roligare att jobba nu!

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta minigrävare!

opekka  
#423462 Innan jag köpte min 5t Kubota lyssnade jag runt. Av alla som hade maskinvana i min bekantskapskrets, en del i grävbranschen, sa alla att stållarv var att föredra i skogen.

Genom att lyfta undervagnen o svänga runt+köra fram/bak med larverna går det att svänga på gräsmatta med måttliga skador.

Stållarver kan förvisso gnissla när de är torra, det har jag åtgärdat med en dusch sprayfett i kedjedelen i larverna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).