Skogsnyheter

Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

28 inlägg 10549 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

hlb  
#423308 Roligt att se att jag fick mothugg. Ville kolla om man var vaken på SFO.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

hlb  
#423310 Snön lyser vit på taken, endast Jannee är vaken.

Avatar Fallback

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

tallen100  
#423318
hlb skrev:Roligt att se att jag fick mothugg. Ville kolla om man var vaken på SFO.

Du får ett mothugg till :lol:

Avatar Fallback

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

axwell  
#423331
jannee skrev:Kan inte riktigt hålla med Hlb. Däremot var nog Feldt och Palme ganska duktiga politiker. Palme var nog det mest intelligenta politiker Sverige skådat, om hans idéer sedan var bra eller inte får andra lärda tvista om.
Maud var inte ens bondslug :lol:


Maud hade målat in sig i ett hörn med så tjock färg att den inte kunde tvättas i nån byk. Vem var hon gisslan till som absolut inte fick avslöjas :?:

Mutor : Det skulle jag aldrig kunna bevisa, mao inga mutor förekom.

Avatar Fallback

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423354 Hmmm...Maud intelligent? Tja, men hon lyckas inte visa det så bra.
Tror hlb driver med oss :)

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

hlb  
#423363 Det kan äga sin riktighet.

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

svampbob  
#651865 Nu ska det byggas igen! Någon som vet vilken del av bruket det är som ska uppdateras?

https://news.cision.com/se/sodra/r/sodr ... psis-anp-3

Avatar Fallback

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651870 De skall bygga en andra KLT-linje med start i höst, och mark och bygg är på upphandling nu. Själva linjen blir från samma företag som första.

Avatar Fallback

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651885
svampbob skrev:Nu ska det byggas igen! Någon som vet vilken del av bruket det är som ska uppdateras?

https://news.cision.com/se/sodra/r/sodr ... psis-anp-3

Ser bara i Smålandsposten att de skulle bygga bort flaskhalsar i massaproduktionen för att först gå från 717000ton till 800000 i första steget och sen 850000 ton på sikt.

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651886
svampbob skrev:Nu ska det byggas igen! Någon som vet vilken del av bruket det är som ska uppdateras?

https://news.cision.com/se/sodra/r/sodr ... psis-anp-3

Har jag förstått det rätt är det ökat effekt nyttjande nya torkar och bättre intag. Vet inte hur mycket nytt som ska byggas på bruket. Men det är en ökning på 150000 ton så vist borde det byggas någonstans

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

svampbob  
#651948
Tåndemåla skrev:
svampbob skrev:Nu ska det byggas igen! Någon som vet vilken del av bruket det är som ska uppdateras?

https://news.cision.com/se/sodra/r/sodr ... psis-anp-3

Har jag förstått det rätt är det ökat effekt nyttjande nya torkar och bättre intag. Vet inte hur mycket nytt som ska byggas på bruket. Men det är en ökning på 150000 ton så vist borde det byggas någonstans


Ja något lär det vara som ska byggas till för annars skulle dom ju redan ha kunnat öka produktionen.

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651960 Det som jag inte gillar är att styrelsen tagit ett beslut. Men jag har inte sett pengar eller hur det ska betalas!?
Är rätt säker att detta går på likvid konto men vi är många som tror på företaget och vi kan behöva lite insyn

Användarvisningsbild

Re: Södra Cell Värö är årets sämsta byggarbetsplats

Torbjörn Johnsen  
#651986 Södra hänvisar i pressmeddelandet till att den här investeringen är ett led i Södras nya strategi? Är den stratein något som kommunicerats utåt eller till medlemmar?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).