Motorsåg och handhållet

Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

7 inlägg 3234 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

GruZZer  
#422533 Hej.

Fick tag i en begagnad 372XPG som är helt OK i skicket och årsmodell ca 2000.

Den har gått bra men nu har stoppknappen slutat fungera.

Vad har ni för möjliga problemkällor förutom att det är fel i själva knappen eller kablarna?

Hälsningar:
Patrik



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422535 Har du uteslutit de felen? Lös kontakt eller kabelbrott är väl en lågoddsare.

Avatar Fallback

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

GruZZer  
#422541 Hade inte tid att kolla det när jag var ute och sågade sist så tänkte samla på mig lite andra möjligheter innan jag plockar isär den

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

totte  
#422566 Lossa kabeln från stoppbrytaren. Starta sågen. Kortslut kabeln till godset. Stannar sågen då är det fel på brytaren. Stannar den inte har du felet nånstans i kabeln eller dess anslutning.

Avatar Fallback

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

GruZZer  
#422571
totte skrev:Lossa kabeln från stoppbrytaren. Starta sågen. Kortslut kabeln till godset. Stannar sågen då är det fel på brytaren. Stannar den inte har du felet nånstans i kabeln eller dess anslutning.


Tack!

Kortsluta mot godset är bara att sätta kontakten mot ren "metall" på godset antar jag?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422579 Lossa kabel vid spolen och mät med ohm mätare kabel-jord. Funkar knappen då ser du skillnad.

Har haft ett par stycken det varit fel i kortslutningskrets i spolen. Väldigt ovanligt fel dock.

Användarvisningsbild

Re: Stoppknapp funkar ej HVA372XPG

totte  
#422593
GruZZer skrev:Kortsluta mot godset är bara att sätta kontakten mot ren "metall" på godset antar jag?


Just så.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).