Jakt och Fiske

Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

11 inlägg 9791 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Tosca  
#421501 Hm, det verkar hälsofarligt att jogga.

Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

isteskog  
#421504 Tosca! Tänk om det har varit någon som inte är van att röra sig fort då!!! :surp:

Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Tosca  
#421506 Ujja, men vi får se till de positiva effekterna, färre obehöriga som rör sig i markerna förhoppningsvis.
De som verkligen är där för att göra nytta har förmodligen redskap att skrämma djuren med, dvs röjsåg eller motorsåg...

Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

jannee  
#421509 Vildsvinen var endast nyfikna, de kan annars lätt komma upp i minst 40 - 45 km/timmen.
Försöka springa ifrån ett svin är dömt att misslyckas :!: - om det inte är ett fyllesvin :grin:

Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

isteskog  
#421518 Tosca, tror nog att du har missat det här med allemansrätten ..... :wink:

Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Tosca  
#421592 Hm, jag är nog inte så negativ till de vilda svinen längre nej, de kanske upprätthåller någon slags balans mot vissa invasiva arter om man har tur.
Påminner mig om när det vilda fågellivet skulle inventeras på strandängarna för ett tjugotal år sen, våra kvigor var väldigt sociala och nyfikna av sig, så när det kom folk kom de gärna galopperande.
Fåglarna slapp bli störda den gången iaf.

Användarvisningsbild

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Qwerty  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421627
Tosca skrev:Ujja, men vi får se till de positiva effekterna, färre obehöriga som rör sig i markerna förhoppningsvis.
De som verkligen är där för att göra nytta har förmodligen redskap att skrämma djuren med, dvs röjsåg eller motorsåg...

Vad menar du? Är det bara du som får vara i din skog, alla andra är inte välkomna. Märkligt tankesätt.

Användarvisningsbild

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

anersimyra  
#421637 Det är inte helt ovanligt att vildisarna " slår följe " med människor och andra djur då de ser riktigt dåligt läste jag nyligen. Det är alltså inte frågan om vare sig attacker eller aggressivt beteende.. :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421643
Qwerty skrev:
Tosca skrev:Ujja, men vi får se till de positiva effekterna, färre obehöriga som rör sig i markerna förhoppningsvis.
De som verkligen är där för att göra nytta har förmodligen redskap att skrämma djuren med, dvs röjsåg eller motorsåg...

Vad menar du? Är det bara du som får vara i din skog, alla andra är inte välkomna. Märkligt tankesätt.

Man vet ju aldrig vad andra människor kan ha i sinnet, t.ex. leta efter diverse "skyddsvärda" saker så som tjäder, lavskrika, bombmurkla, fornlämningar etc., eller hugga julgranar, eller få för sig att idka bushcraft och då hugga ner diverse träd...
/Niklas
Senast redigerad av Niking sön 04 dec 2016, 23:42, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Joggare jagades av vildsvin - fick fly upp på ett flak

Tosca  
#421679
Qwerty skrev:
Tosca skrev:Ujja, men vi får se till de positiva effekterna, färre obehöriga som rör sig i markerna förhoppningsvis.
De som verkligen är där för att göra nytta har förmodligen redskap att skrämma djuren med, dvs röjsåg eller motorsåg...

Vad menar du? Är det bara du som får vara i din skog, alla andra är inte välkomna. Märkligt tankesätt.

Nä, har ingen egen skog, men är inte rädd för att röra mig i andras, men jag är noga med att inte röra, störa eller förstöra något där jag går fram.
Har man respekt för det omkring sig ser jag inga problem, men det är ju de som inte inser vilka hänsyn man behöver ta i naturen som jag ser som obehöriga.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).