Skogsvagn (Huggarvagnar)

Glapp kranpelare

22 inlägg 9997 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Glapp kranpelare

Pete  
#420471 Ingen aning om timmar men vagn och kran är från 05

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Glapp kranpelare

valtra121A  
#420609 Oki, ja hade en nyare, -08 då heter den M40. Den klarade ca 4000 Tim innan tappen i botten av pelaren gick av, fick ett nytt vridhus o pelare, efter knappt 500 Tim va d dags igen.... Dom hade blåst in blästersand i lagringen innan dom lackade den! Så jag fick ett nytt igen....[emoji1] det första var ganska glappet mer än 5 mm iaf.... Det med blästersanden i var ännu sämre iaf....

Användarvisningsbild

Re: Glapp kranpelare

Pete  
#420624 Ja Moheda är tydligen inte ofelbara dom heller.
Det tråkiga för mig är ju att säljaren lovade något han sen inte vill hålla, man tycker ju ju borde vara mer rädda om sitt rykte.
Men men det försvann ju ett märke från listan nästa gång man ska byta

   TS
Avatar Fallback

Re: Glapp kranpelare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420633 Just detta säger väl mer om säljaren än märket?

Användarvisningsbild

Re: Glapp kranpelare

Pete  
#420647 Absolut men jag köpte ju vagnen hos företaget och VD n var säljare i detta fallet. Håller han inte bättre ord när man köper begagnat så är ju frågan vad som händer vid garanti jobb på en ny vagn

   TS
Avatar Fallback

Re: Glapp kranpelare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420651 Menade bara att du fick svar om att de var för mkt glapp av ftg så jag antog att säljaren/vd var på en maskinfirma .

Användarvisningsbild

Re: Glapp kranpelare

Pete  
#420652 Nä den köptes hos en skogsvagns tillverkare i Småland

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).