Motorsåg och handhållet

1 eller 2 motorsage

21 inlägg 4090 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 1 eller 2 motorsage

traktorz  
#416669
Klausan skrev:Okay, 1 sag måsta vara for liten. Så tror jag at det bliver 201 (12") ...

Vill du minimera vikten hos den lilla sågen, be handlaren att leverera med ett 12" lättviktssvärd till den nya MS201.
Ett tips: mindre risk för kedjeavhopp och smuts som fastnar under kedjekåpan om du företrädesvis sågar med skjutande kedja med MS201.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 1 eller 2 motorsage

Klausan  
#420243 Hej

Jag har köpt stihl 201 og använt nästan 10 tank bensin. Jag er mycket nöjd for sågen. Den er let och smidig. Min ÅF rekommenderade inte sågan, då han tyckte den var for liten, men den er perfekt for min gallring.

Jag har ännu inte köbt stihl 261, men det händer visst snart :P .

Tack så mycket for hjälpen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1 eller 2 motorsage

TrioBrake  
#420245 Fyra sågar det är lagom till att börja med iaf! [emoji23]

Avatar Fallback

Re: 1 eller 2 motorsage

jannee  
#420250 EN såg förordnar jag. :!:
Jag började med en såg och fick vara väldigt noga med vad jag tog mig för. Tänka först för att sedan jobba därefter. M.a.o det gällde att INTE såga fast eller klämma fast sågen, för i så fall var den dagen förstörd :mrgreen:
Jag hade varken tid eller råd att hålla på med att vara slarvig eller nonchalant.
Nu åker jag ALDRIG till skogen med mindre än TVÅ sågar men så börjar jag också bli gammal och klumpig/slarvig. :grin:
3 sågar är annars inte helt fel
30 cc med 11 tums svärd - Stihl 201
50 cc med 13 tums svärd
60 cc med 18 tums svärd

Användarvisningsbild

Re: 1 eller 2 motorsage

JensSkoog  
#420254
jannee skrev:EN såg förordnar jag. :!:
Jag började med en såg och fick vara väldigt noga med vad jag tog mig för. Tänka först för att sedan jobba därefter. M.a.o det gällde att INTE såga fast eller klämma fast sågen, för i så fall var den dagen förstörd :mrgreen:
Jag hade varken tid eller råd att hålla på med att vara slarvig eller nonchalant.
Nu åker jag ALDRIG till skogen med mindre än TVÅ sågar men så börjar jag också bli gammal och klumpig/slarvig. :grin:
3 sågar är annars inte helt fel
30 cc med 11 tums svärd - Stihl 201
50 cc med 13 tums svärd
60 cc med 18 tums svärd

Det där är en perfekt kombo och täcker allt du behöver genom en dag i skogen. :-BD

Du behöver inte vara gammal/klumpig/slarvig - jag skulle hellre säga VIS :wink:

Senn säger jag stort grattis till @Klausan med nysågen :-BD

Användarvisningsbild

Re: 1 eller 2 motorsage

Tama76  
#420409 Minst 12 sågar, det kan bli en riktig skitdag :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).