Socialt (mer om oss)

Dagens Mr Murphy.

57 inlägg 18118 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#417872 Det här rår väl inte Mr Murphy för men; Använder frugans dator för min strejkar och problemet är; Först vägrade den att kolla mina bilder i telefonen men efter både hot o svordomar mm så fungerade det. Sen la jag upp bild på ett snöig skogstoks skog och klickade på skicka. Jo vad händer, ingenting, upprepade det 3 ggr o ingenting händer. Vad gör jag för fel? Känner mig som matadoren på julen. Sliter mitt hår i förtvivlan.
Säger som ryssen; Ska man behöva ha det så här? :surp: :shock:

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

isteskog  
#417873 Du har inga ungar i närheten, Halvproffs. :lol: Mina brukar få hjälpa mig när datorn krånglar .... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#417886 Jag hade det på samma sätt med min dator, och upptäckte att den var för varm, så nu
har jag datoren på en platta med innebygd extra fläkt som kylar lite. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#417912
isteskog skrev:Du har inga ungar i närheten, Halvproffs. :lol: Mina brukar få hjälpa mig när datorn krånglar .... :lol:

Utflugna sen många år tillbaka. Jovisst får jag hjälp av dom när dom har tid men nu var det ju akut :wink:

Bredband grävdes in i somras men än har inte Gävle energi fått tummen ur och kopplat in det. Tänkte köpa ny dator då också och få allt installerat på en gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

machonisti  
#417927 Inte klarar man dagens teknik utan 10-åringar!

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Erre  
#417935 @halvproffs
Om du skulle posta bild i forumet måste du skriva ngt med. Blank ruta så går det inte att posta.
Vill man kringgå kan man placera bild inom inlägget.
Då blir det text i skrivrutan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418173 Jag råkade ut för mr Murphy för en månad sen, har under året utbildat mig och hade ett uppdrag på gång, väntade bara på samtalet om det skulle bli nåt eller inte. Snickrade lite hos syrran och när jag klev ner från stegen så kliver jag precis på kanten av ett kaninhål och stukar foten ganska ordentligt.
Det var bara det att i samma veva blev det klart att jag skulle få skriva kontrakt och skulle inventera rågångar, dvs gå i skogen hela dagarna :shock:
Så jäkla typiskt!
Håller med @halvproffs, ska man behöva ha det så här?
Under de första 2 veckorna vrickade jag foten säkert 4 gånger och stötte emot stubbar och stenar, man är ju så instabil till en början efter stukning. Jag har haft fotledsstöd så det är inga stora vrickningar men det gör ju lite ont några minuter.
Blir intressant att se om den läker nån gång eller om den blir som andra foten, stel och lite öm i ändlägena. Isåfall har jag ju två likadana fötter iaf!

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Gräsmark  
#418188 Halvproffs: Välfärdsproblem, men hot och svordomar tror jag aldrig fungerar mot datorer och uppkoppling.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#418190 Det bor en liten Murphy i varje dator. Väl känt bland de som jobbar med dom.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#418861 Det var en märklig sak det där. Först ville datorn absolut inte ha kontakt med telefon men efter ett antal försök så accepterade datorn telefonen.
Sen vägrade datorn sända bilderna men huxflux så funkade det :grin:
Skulle fälla en stor tall i en körväg igår. 15meter längre fram i riktningen står en annan stor tall med en fin gran under som ska sparas. Den fallande tallens grenar träffar den andra tallen så en stor gren som går av och vad tror ni den träffar? Mitt i prick på grantoppen som naturligtvis går av. Kan man inte skicka en självmordsbombare till Mr. Murphy? :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#418905 Skulle med all sannolikhet explodera i förtid eller inte alls.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#418926 Sågar i bilen, sågbensin och allt annat i skick, men när jag kom dit jag skulle jobba
idag, en timmes väg härifrån, så fanns det ingen kedjeolja. :surp: :surp:

Fanns ju på affären, men det var en halv timme därfifrån och eftersom jag bara hade tänkt
att jobbet skulle ta ett par timmar, så får det bli en annan dag :oops:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#418951
totte skrev:Skulle med all sannolikhet explodera i förtid eller inte alls.

:grin: :wink: :wink: Det har nog du alldeles rätt i Totte!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419034
JensSkoog skrev:Sågar i bilen, sågbensin och allt annat i skick, men när jag kom dit jag skulle jobba
idag, en timmes väg härifrån, så fanns det ingen kedjeolja. :surp: :surp:

Fanns ju på affären, men det var en halv timme därfifrån och eftersom jag bara hade tänkt
att jobbet skulle ta ett par timmar, så får det bli en annan dag :oops:


Ett tips! Den nya kombidunken från Husqvarna/Jonsered har ett genomskinligt streck på både oljetanken och bensintanken. Då kan du lätt se vätskenivån i respektive tank innan du åker iväg.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#419041
Niking skrev:Ett tips! Den nya kombidunken från Husqvarna/Jonsered har ett genomskinligt streck på både oljetanken och bensintanken. Då kan du lätt se vätskenivån i respektive tank innan du åker iväg.
/Niklas

Min Stihldunk har hollit bra, men jag måste nog byta snart, så
då ska jag titta på Hva.dunken. :wink:
Stihldunken var bra genomskinlig i början, men nu är den absolut inte det :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).