Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

22 inlägg 10702 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

traktorz  
#417818 Var rädd om fingrar och händer. Handtagsvärmen och torra handskar minskar förhoppningsvis problem i de extremiteterna på ålderdomen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417871
jannee skrev:Saw Troll har tydligen inte varit med så länge. När handtagsvärmen kom fick man vara glad om lödningarna höll en dag och höll de en vecka ja då var man överlycklig.
Rengöra sågen och löda om hörde till vanligheterna, var det inte lödningarna så var det kontakten eller gick kabeln av.
Ibland hjälpte inte felsökningen, hittade inget fel och värmen kunde fungera en tank, ibland två eller ingen :mrgreen:

Vilka såg modeller var det du lödade och var lödade du?
De flesta fel jag ramlar på är kabel, kontakt och lite ovanligare fel som generator brott, bruten krets i element.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

jannee  
#417875 Jonsereds första modeller med elvärme, kabelbrott var väldigt vanligt.
Mitt minne är lite si så där men "tror" att det var 410 - 425 eller något liknande. :oops:
Senast redigerad av jannee lör 12 nov 2016, 14:45, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

TrioBrake  
#417878 Brinner förfan i händerna [emoji23][emoji23]
IMG_1478958036.883795.jpg

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

fiddeiboarp  
#418165 Min 550 fick kortslutning i handtagsvärmen efter 18 timmar (enligt datorn), det hjälpte inte att slå av på knappen. Jag stannade sågen när gashandtaget smälte...... (gick till grusväg o gasade det sista)

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

bm555  
#418590 Har haft sågen inlämnad. Hämtade sågen igår och kört hela dagen idag. Sågen fungerar perfekt nu. Dom sa att problemet var att två stift låg i mot varandra och inte satt ihop. Så jag hade glappkontakt hela tiden. Det var därför jag bara fick lite värme i handtagen. Det händer att kontakterna sitter ihop men att dom glappar. Då får man heller inte så bra handtagsvärme. Så det är noga att det är bra kontakt i stiften sa mekanikern. Nu är jag väldigt nöjd med sågen. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG Hantagsvärme ??

anersimyra  
#418592 Min nya 550 blir inte alls lika brännvarm som den gamla.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).