Skördare

ÖSA FMG 762/280

589 inlägg 277814 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#416595 Det var ett lurigt fel!

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#417537 Jaa Blivande snickare jag har tryckt på magnetventilerna nu flera gånger dagligen, har funderat på att laga en hävstångsmekanism som har en rundfil som trycker på ventilerna in till hytten så att jag inte skall behöva stiga ur hytten varje gång.
For en slang idag också spruta olja under hytten så att allt jag tvättade för en tid sedan ser nu ut som ett as men man får ta det som en nypa salt. Men fick nog ändå mycket hugget och var nöjd efter dagen.

Men jag hade nog ett ärende också den eviga skrivmaskinen.
Jag får den inte aktiverad att skriva ut försökte få in ett dokument men det gick inte det bara rullar ut tomt papper.
Annars bra papper nog bara det skulle komma någon text.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

åberg  
#417627 Kom det inte text när skrivaren skrev slut på det gamla pappret? I såna fall borde det inte bero på skrivaren kan man tänka.

Är det termoskrivare så behöver det vara termopapper.

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Micke r  
#417656 Prova att vänd rullen.
den kan bara skriva ut på ena sidan av pappret

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#417659 Jo åberg det kom nog med gamla pappret men det var över ett år sedan och det var felkodslistan.
Har inte printat ut stocknotan förr. Jag köppte nog pappret som termopapper men tycker det borde ha lite ljud smatter eller så.
Det kan ju nog vara fel väg Micke r men lite ljud skall det väl ha.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Micke r  
#417663 Den skrivaren som jag har erfarenhet av den hette truckline har jag för mig.
På Den hörde man bara motorn som matade ut pappret. Och satte man pappret fel så skrev den inget. Pappret fungerar bara på ena sidan.

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#417879 Nu är det så Micke r att du hade helt rätt någon hade svängt rullen fel väg :roll: :roll: så nu fick jag listan utprintad men blott att man slår fast säkrings locket med en viss hastighet eller slår lätt slag med knytnäven uppifrån då får printen ström hela tiden. Tack Micke r.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

machonisti  
#417924 Nu går några dagar åt att hitta den skyldige :lol:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Micke r  
#417942 Vad bra Lindqvist!
Kul att man kan hjälpa till[emoji3][emoji3]

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

totte  
#417950
machonisti skrev:Nu går några dagar åt att hitta den skyldige :lol:


Börjar bli som den gamla frågan: "Vem f-n har skitit i mina kalsonger?"

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

machonisti  
#417979
totte skrev:
machonisti skrev:Nu går några dagar åt att hitta den skyldige :lol:


Börjar bli som den gamla frågan: "Vem f-n har skitit i mina kalsonger?"

Arg och förbannad över att man hamnat i finkan bara för att man kollat på stan vem som lånat dem. :lol:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#418465 Nu så har jag nog något fel med diametern den visar i stora drag vad som helst. Har försökt att ha höger kniv och vänsterkniv och båda men det lyder inget ändå. Ioförsig är diametern inte så viktig som längden man kan ju uppskatta lite ditåt men det går ju inte att lita på produktions listan eller totalvolym. Skall man byta båda givarna eller räcker det med ena. Eller finns det någon annan testmetod med datorn. Är det någon typ av potentiometer?

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#419160 Kan nog bara konstatera att att sommarns jobb med ösa har nog gett bra resultat det första kontraktet på 85 m3 massa björk, gran, asp samt kanske 15 m3 stock har jag huggit på 5 dagar vilket jag är helt nöjd med. Vet ju så bra hur länge det skulle tagit med motorsåg. Har några lass att köra ut ännu så kanske man kan vänta sig en liten jullikvid. Det är första gången jag säljer på fabriksmätning så får se om det funkar som det ska. Har varit lite skeptisk till systemet måste jag erkänna. Men allt nytt är svårt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#420899 Tänkte en sak om gammla uttryck som jag nämde i hemek tråden på skotare för en stund sedan, och nu är det snart jul och besökte det tredje uttrycket idag det första jag nämde ”illgörningsfågeln” det var ju någon som hade förstört något. Och så tala vi om ”stomonn” (stormunn) det var stormen som stjälpte skog. Men det bästa var nog ”att dra i långhandtaget”. För det var liksom en hemlig kod som inte alla var medveten om att använda och statens dörrhandtag var ju långa och robusta dörrar och dit man kom in hade ju namnet Alko. Sedan sökte man sig i rask takt till kön som ledde till en expedit som stod bakom en hög disk som var en halv meter högre upp så att kunden skulle känna sig liten och undervärdig. Man fick se upp på expiditen som såg ut att han inte hade haft roligt på en månad och hade 2 sekunder att välja sort så man gick och sade innomsig koskenkorva, koskenkorva för att få ur sig så fort som möjligt och det måste vara lätt att komma ihåg och med att använda ljud i rösten när det blev ens tur. Att välja något exotiskt sort var helt otänkbart stod man där för länge blev expiditen fräck i munnen och sade man något tillbaka så åkte man ut utan dricka samt att det börja komma svordomar bakifrån kön. Man fick bara köpa ett par flaskor. Sedan visade man bränvinskortet och betala och försvann ut med att visa en stolt min åt dem som var i kön ännu. Det fanns ingenting som kunde kallas kundbetjäning. I dag frågar de om de kan hjälpa fast man inte har några problem och vill att man skall köpa så mycket som möjligt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#422244 Tänkte fråga lite om diameterkalibrering TJ 3000 en enkel kalibrering för eget behov måste den mätas på flera dimensioner eller räcker det kanske bara med stor diameter eller måste det vara liten och stor.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).