Skojigt/Galet

Blås håret av Trump

15 inlägg 8155 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

loppan  
#370924 :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

Fredrik Reuter  
#400836 Tisdagen den 8:e November 2016 så får vi se om det fortsatt är vi som blåser Trump eller om det är han som blåser på oss... :surp:

Personligen har jag inte hängt med så mycket i rapporteringen om detta jippo men har börjat dragit öronen åt mig nu när det verkar framkomma att Trump har starka band till Ryssland och Vladimir Putin. Trump verkar aldrig sluta förvånas då historiskt dessa länder har haft många schismer.

Det verkar inte finnas mycket fakta om detta men om man ska sålla lite så verkar det som att;

- Oligarker som står nära Putin köper in sig i Trumps imperium, detta i tider det går knackigt för det samma. Kan vara klassisk teknik att köpa sig makt m.a.o.

- Trump säger i ett uttalande att det inte är säkert att han skulle sätta in NATO om Ryssland annekterar/anfaller baltländerna(!)

- Bevis finns för att det var ryska hackare som tog sig in i motståndarens Clintons mailserver och levererar nu graverande mailkonversationer från den samma. Också detta kan vara klassisk fulteknik att vinna väljare eller åtminstone ta bort väljare från sin motståndare.

SVT skriver mer om detta nu: http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump ... l-ryssland

Vad tror ni, blir Trump president? Och i så fall, vad tror ni om kopplingarna till Ryssland och hur påverkar detta i så fall oss i Norden och EU?

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

husqvarna_med_sthil  
#400841 Det blir spännande att se hur det kommer gå. Man vet ju inte vad man ska tro, det råder ju också någon form av panik att Trump ska få makten och de som mässar om det mest är på vänstersidan. Jag är inte helt säker på att han behöver vara av ondo för oss med andra ord även om jag inte är "med" riktigt i Usa´s politik. Kopplingarna med Putin är ju bara misstankar men samtidigt vet jag inte vad som är värst, osams med Putin eller kompis.

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

jannee  
#400843 Massmedia tillsammans med information och inte minst desinformation, man vet absolut inte vad som är sant eller tvärtom.
Trump är ju väldigt negativ till invandring varför skulle han vara positiv till rysk inblandning, man bara undrar :?:
Oberoende om vad USA tänker och inte tänker om Nato, får vi inget veta förrän det sker något allvarligt, vilket är något som kan skada USA, i annat fall får vi nog klara oss själva bäst vi gitter.

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

Sti L  
#400846 Er for tiden på en plattform øst i Russland(Sakhalin),og her er det heftige diskusjoner mellom Amerikanerer og noen engelsktalende Russerer.Det er tydelig at folk vokser opp og blir undervist i den historien som foreldregenerasjonen mener vi skal lære.Dette gjelder sikkert ikke bare krigshistorie.

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

JörgenO  
#400872 Jag köpte mig en flådig T-shirt i våras när jag var i Daytona Beach. (halva priset)
Jag använder den mest när jag tvättar bilen för det är så många som tittar annars :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

Erre  
#400873 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417334 Jag är ingen elak person men skadeglädjen över att PK-patrasket i Sverige har fått en välförtjänt shock och depression glädjer mig oerhört.
SVT måste vara världens mest efterblivna TV-kanal. Jag skrattar ihjäl mig! De fortsätter att kampanja för Hillary Clinton trots att Trump redan vunnit.
Hoppas depressionen sitter i länge.
Först Brexit och nu president Donald Trump.

Trump höll sitt tal!
Försoning, samarbete och byggandet av nationen.

Aftonbladet har målat stora bokstäver på sin webbsida , som täckt hela tv rutan.
Varför ? vad har vi för vinning av att misskreditera Trump ....
Nej , skäms på er fula ord med mera har denna vänstermedia malt och malt.
Nu sitter dom och gråter i soffan.
Lena Melin & Anders Lindberg gråter ut i TV!
Helt förvånade att opinionssiffrorna inte stämde med deras verklighet, folk vågar helt enkelt inte tala om vad man ska rösta på.
Senast redigerad av Sweden-viking ons 09 nov 2016, 20:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

tallen100  
#417335
Sweden-viking skrev:Jag är ingen elak person men skadeglädjen över att PK-patrasket i Sverige har fått en välförtjänt shock och depression glädjer mig oerhört.
Hoppas depressionen sitter i länge.
Först Brexit och nu president Donald Trump.

Instämmer till fullo!!! :grin: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417336 För mycket vargar, lavskrikor och bombmurklor så kn det bli likadant här.

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

jannee  
#417635 Trump kanske är raka motsatsen till ordinarie politiker. Han kanske är ÄRLIG och säger rent ut vad han vill få gjort.
Vanliga politiker säger att det är deras förhoppningar, förväntningar och förtroende som vi andra givit dem men sviket.
Det var deras syfte men de blev svikna o.s.v.
Etablissemanget är oroliga för att Trump inte är lik falsk som de utan kanske t.o.m. ärlig.
Folk (amerikanarna) hoppas i gemen att det förhåller sig så.

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

JörgenO  
#417642 Här är Trumps nya officiella hemsida under transitionsperioden fram till 20/1.
Titta under fliken "Making America Great Again" så finns hans huvudförslag sammanfattade under Tre huvudrubriker (Säkerhet, arbete och konstitution)

https://www.greatagain.gov/policy/constitutional-rights.html

...Och "Building the wall" finns med som egen rubrik :shock: :???:

Användarvisningsbild

Re: Blås håret av Trump

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418167 http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-hebe ... da-folket/

Avatar Fallback

Re: Blås håret av Trump

tallen100  
#418168 Riktigt bra skrivet!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).