Traktorer och processorer

Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hytten?

24 inlägg 10075 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417184
Bild

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000033358/

100:- kan det ju vara värt för att testa golvvärmen.

Bild


Jag har köpt Astroturf-kopian Finnturf till traktorn i år, har haft det länge i personbilen.
Med sån matta kan man sitta i sockar och köra även om det råka komma in lite snö
för snön smälter och ligger nere på botten.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

Elfving  
#417190
Slurfi skrev:
Bild


Jag har köpt Astroturf-kopian Finnturf till traktorn i år, har haft det länge i personbilen.
Med sån matta kan man sitta i sockar och köra även om det råka komma in lite snö
för snön smälter och ligger nere på botten.

Det är ju bra, men är ingen lösning på trådstartarens problem. Astroturfen ger möjlighet att glömma det problem man vill åtgärda, och är man rädd för fukt under mattan förvärrar detta bara saken.
Har man inte disciplin med sånt där på hyttgolvet sitter man snart med en iskaka under fötterna misstänker jag - snön och vätan måste ut ur hytten!

Avatar Fallback

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

kungsis  
#417198
r93 skrev:Köp en gammal traktor :wink:
Jag har inte dessa bekymmer i min 430 :lol:


Har du kollat hur plåten ser ut under gummimattorna? Det brukar vara riktigt rostigt och inte ovanligt att det bara blir skit av dem, om man börjar slipa av dem.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

JohannesG  
#417200 Alla förslag kring detta problem är välkomna! Mycket bra har kommit upp :-BD
En turf-matta som behåller vatten tills man tömmer den hade varit något. Bara man kommer ihåg att tömma den :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417207 Jomenvisst, Turf-mattan tar inte bort fukten, bara döljer den.
Men om man kör tills allt är varmt så kan man skaka ur den relativt enkelt.
Man kan även fästa en bit Turf-matta på fotsteget, hjälper faktiskt rätt fint.

Avatar Fallback

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

jannee  
#417256 Turfmatta på fotstegen hade jag på lastbilarna jag körde, framförallt på det översta fotsteget, det var där man ställde tofflorna :grin: . I hytten var det självklart heltäckningsmatta som gällde :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

JohannesG  
#487966 Lånar min egen tråd lite. :wink:
Mattan i traktorerna är bitvis väldigt sliten. Någon som har erfarenhet av att lägga en vanlig plastmatta för innegolv över originalet? Originalet är tjock med ljudisolering så jag vill inte ta bort denna. Tror jag har en bit som skulle passa liggande.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487971 Blir inte den fruktansvärd hal med snö på?

Användarvisningsbild

Re: Hur undviker man snö, slask, vatten, m.m på golvet i hyt

JohannesG  
#487988
gnisten83 skrev:Blir inte den fruktansvärd hal med snö på?

Det har du rätt i, så kan det säkert bli. Fast å andra sidan borden det vara lättare att sopa bort allt skräp och vatten från en slät matta än en räfflad eller "prickig" matta. Kanske funkar på sommarhalvåret men sämre på vintern?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).