Bilar

Har någon ett förslag på lämplig bil?

38 inlägg 32391 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

bragmo  
#400624 mitt förslag toyota hiace långa modellen 4 wd.bensin eller diesel,jag har kört en tvåhjulsdriven i femton år och väldigt sällan trasig.rostar ju lätt istället.

Avatar Fallback

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

vedhämtarn  
#416653 såklart en volvo xc90!!

Användarvisningsbild

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#416659 Jag fick en Toyota Hiace som lånebil vid senaste servicen. En ganska medioker bil enligt min min menig: Ingen halvljusautomatik, obekväma säten, begränsad runtomsikt, bullrig, risig fjädring som svalde bulor och andra farthinder sämre än t.ex. en Saab 9-5 eller en Auris.

Avatar Fallback

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

bragmo  
#416677 toyota har ju tyvärr slutat sälja hi ace med fyrhjulsdrift ,och rav4 är ju en liten bil.
men landcruiser finns ju.2,8 liters diesel .0.74 blandad körning co-194g/ .priset 452 000 inkl moms för enklaste modellen.
dragvikt 3000 kg.tjänstevikt 2300 kg.markfrigång 21 cm.bagage höjd 100 cm.bredd 140 cm .djup 88 cm.
driftsäker

Användarvisningsbild

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

svampbob  
#416678
bragmo skrev:toyota har ju tyvärr slutat sälja hi ace med fyrhjulsdrift ,och rav4 är ju en liten bil.
men landcruiser finns ju.2,8 liters diesel .0.74 blandad körning co-194g/ .priset 452 000 inkl moms för enklaste modellen.
dragvikt 3000 kg.tjänstevikt 2300 kg.markfrigång 21 cm.bagage höjd 100 cm.bredd 140 cm .djup 88 cm.
driftsäker


En känd forumist köpte en fin begagnad hiace med fyrhjulsdrift här i Sverige härom veckan. Hans tidigare hiace närmade sig 50 000mil så det började vara läge för något nyare.

Användarvisningsbild

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

Gloosoo  
#719481 Chrysler Grand Voyager
Har 3 varghundar och dom sitter riktigt bra där bak. Då har vi 4 säten kvar och mycket plats att packa på 💪

Avatar Fallback

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

masyngel  
#719482 Iveco hade grymma 4x4 minibussar för 15 år sedan, tror de hade en 2.8 td.
Ville ha den som camper.

Användarvisningsbild

Re: Har någon ett förslag på lämplig bil?

Tokslut  
#750309 Chevrolet Suburban alt. Cadillac Escalade hade nog mitt val varit om familjeförhållandena såg ut som ts. Skramlig hitlerkälke hade jag iaf. hoppat över

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).