Skogsmiljö och Trädlära

Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner kronor

6 inlägg 3904 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner kronor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner krono

isteskog  
#416061 Om det är beståndet som är bakom virkeshögarna så tycker jag det blev snyggt! ...... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner krono

Fredrik Reuter  
#416063 2,2 miljoner i böter. För Gekås tidigare ägare (som säkerligen både är i gott välstånd och har sinne för affärer), kanske detta är en investering om de ska sälja tomter, eller rent av kaffepengar?

Avatar Fallback

Re: Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner krono

markalyckan  
#416072 Jag har varit där och tittat, det blev riktigt fint.Men det hjälper inte när de som ska bestämma inte fick vara med. Det ska tillläggas att det gränsar intill ett naturreservat i ett mycket attraktivt område.

Användarvisningsbild

Re: Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner krono

JensSkoog  
#416076 Dom får göra ved av det som har tagit ner och sälja i exklusiva packet, så tar dom in det det kostar :lol:

Holler med i att det blev snyggt, men när man kommer in på vårdade områden, så
kommer någon springande så snabbt att marken tar eld :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Fällde 307 träd olagligt, kan få böta 2,2 miljoner k

Seb macahan  
#416084
Niking skrev:http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/tr%C3%A4df%C3%A4llningen-kan-kosta-2-2-miljoner-kronor-1.3921459
/Niklas

Fredrik Reuter skrev:2,2 miljoner i böter. För Gekås tidigare ägare (som säkerligen både är i gott välstånd och har sinne för affärer), kanske detta är en investering om de ska sälja tomter, eller rent av kaffepengar?

Skulle det varit ett lägre belopp om personer i fråga hade varit "sämre" bemedlade. Utan att ha en aning om fakta vare sig personernas ekonomi eller fallet så känns det helt orimliga summor. En bot ska vara lika för alla enligt mig. Sen kan det ibland verka som folk med bättre resurser gör som de vill o betala för sina övertramp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).