Motorsåg och handhållet

Se upp för Sibro - Jetshop

46 inlägg 26359 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Se upp för Sibro - Jetshop

Ekorren  
#415884 Varning för att handla på Sibro - Jetshops webbsida: http://sibro.jetshop.se/. Jag försökte köpa motorsågssvärd och kedjor på deras hemsida och betalade i förskott till deras bankgiro för fyra veckor sedan. Jag har fortfarande inte fått något och inte lyckats komma i kontakt med dem, trots att jag ringt dem upprepade gånger på många olika nummer.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415885 Läs igenom köpvillkoren http://sibro.jetshop.se/kopvillkor-i-47.aspx
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Ekorren  
#415887
Niking skrev:Läs igenom köpvillkoren http://sibro.jetshop.se/kopvillkor-i-47.aspx
/Niklas

Villkoren har jag läst, men tror inte att det hjälper mig eftersom att jag inte lyckats nå Sibro.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Fredrik Reuter  
#415893 Hej,
Du verkar inte vara ensam, det har skrivits om sena leverans tidigare sveakatten - Dålig kvalite på hva svärd ?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Fredrik Reuter  
#415894 Ursprungstråden till ovan (tror jag), Sibro

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

bsa650se  
#437694 Jag också beställde en del sågkedjor och svärd.
Fick en del men, två kedjor var restade detta var 10 oktober 2016, sen des har jag inget hört ifrån dem.
Har försökt ringa, mejla och facebooka dom, men inget svar.
Förstår inte hur en firma kan skita ner sig på det visset, vil dom inte fortsätta och sälja.
Hoppas detta är en varning till framtida kunder.
Det är konstigt, har skickat efter grejor ifrån kina och övriga världen och aldrig blivit lurad, men när man beställer ifrån en leverantör i Sverige så blir man blåst.
Snacka om att jag är irriterad, dom räknar väl med att man inte skall bry sig och så blir det väl tyvärr.
Hälsningar Irritterad 😡 :!: :!: 😡

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

ÅsaNisse  
#437701 Läge för en anmälan till konsumentverket?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

bsa650se  
#437704 Ja jag tittade lite på det, men det är rätt så mycket bry, så vi får se om jag tar tag i det.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

bgl  
#437706 Detta är nästa signal om att vi kan vara utsatta för bondfångeri!
Kellfri och Lantbutiken har redan kritiska trådar på detta forum.
Enkel nätsökning på Sibro ger varningssignaler, verkar bl.a. inte vara i aktiebolagsform.
Att skaffa sig en leverantör som inte är bolagiserad innebär ofta en större risk, vi är f.ö. oftast näringsidkare så klagovägar för konsumenter är inte tillgängliga .

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

anersimyra  
#437749 Själv kan jag rekommendera Gårab, snabba och rätta leveranser. Vid försenad leverans har jag dessutom alltid blivit uppringd.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

loppan  
#437859 Det är lite sorgligt med SIBRO som var ett välrenoverat lågpris företag i Vinninga tidigare.
Jag har handlar där en hel del genom åren bla två jonsered 2051 or.
Då ägaren blev gammal så såldes företaget och sedan har det mest gått utför,man flyttade till Götene trakten.
Ett tag så försökte man sälja Zetor men det dog ut med tiden.

Gårab är riktigt bra på kedjor och svärd.
Jag köpte alltid Iggesund där innan jag gick över till Oregon.
Gårdsman är också bra,har bra pris på x cut. https://www.gardsman.se/skog/motorsagar ... ch-5-pack/

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

axwell  
#437881 Det verkar som om Sixten Broberg är aktiv i pensionärsföreningar.
Kanske inte så upplyftande att följa hur företaget drog iväg efter försäljningen. :sad:

Maskinklippet trodde jag på tidigare, nu är det gott om kinaskit i sortimentet, det mesta via Bonnet.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

moran  
#445888 Ja, så har även jag blivit lurad. Betalade in närmare 3.000 kr i början av feb. Har försökt få kontakt både per telefon och mail, men inget svar. Jag kommer att lämna in en anmälan om bedrägeri. Det viktiga är ju att få ett stopp på lurendrejeriet, så att inte fler blir drabbade. Ju fler som reagerar desto större möjlighet att få ett snabbt stopp!

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

anersimyra  
#445904 Förfarandet är vanligt hos företag som saknar krediter hos leverantörerna, det är kunderna som får agera bank så de kan göra sina inköp. Det som jag betalar in i förskott kan mycket väl användas för att betala andras varor, sen är karusellen igång.. ^#(^ 🤗

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

johan eriksson  
#445934 Visst är det smidigt att handla på nätet istället för i butik? :roll:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).