Före och efter jobbet

Liten Oöm Moped....

8 inlägg 4510 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Liten Oöm Moped....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41537 Nån som vet om det finns en riktigt liten moped typ alla dessa minicrossar osv som är eu moped? å ja menar riktigt liten.... jag står ofta för dilemmat att bilen är på ett ställe å traktorn står på annat håll vilket gör att man bhöver skjuts för att hämta bilen eller traktorn...
Jag såg några killar som va ute å halkade med sina sk fiddys (minicrossar) å fick iden att en sån skulle man kunna lägga i skopan, slänga in i bilen, eller lägga på trailern, så man skulle kunna skjutsa röven hem eller till bilen, men då vill ja ha en som är eu moped dvsa reggad så man kan åka efter vanlig väg....
ja har kollat runt lite på nätet men inte hittat nån mer minimoped än en som heter badboy på blocket... borde finnas nån mer modell tycker ja?!?

ja har börjat ledsna lite på att behöva ha den där skjutsen överallt, mest hela tiden....



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41538 Finns en liten Eu-moped typ en "monkey bike".... typ som man kan ta under armen nästan :)

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41539 Låter som en vettig idé, jag har åxå tänkt samma grej, ibland vore det fint att
kunna ställa ut en EU-moppe på strategiskt ställe så man tar sig hem alt köra
dit med EU-moppe och lägga den på flaket och köra hem med bil osv.
När jag röjde kraftledningsgator så for jag och förde en trampcykel nån km bort
så hade jag minimalt med promenadtid sas. Men det krävde ju lite tankearbete
och kartläsning så man inte förde den för långt bort osv.

Jag hörde för länge sedan att amerikanska bönder spände fast en crosshoj
på harven så de slapp ta traktorn hela vägen hem när det var lunch eller om
det blev krångel, men då är det stora fält man ska harva.

Ska leta på nätet lämpliga manicker.

Avatar Fallback

Re: Liten Oöm Moped....

Valmet 941  
#51128 ja de är ju inge kul o gå flera km mellan traktorn å bilen så då kan man ju ha en moppe eller nå annat roligt å åka på så man slipper gå så långt :P så du kan ju kolla på en Yamaha Chappy men den får ju bara gå i 30km/h men den är inte så stor så den går ju å ställa på flaket på en pickup eller på traktorn om man har skopa eller vagn efter... jag har en Chappy års1982 som jag använder ibland men den är inte till salu men de finns ju några fler :P om du vill se hur den ser ut så äre bara o säga till så kan jag fixa en bild åt dej :wink:

Användarvisningsbild

Re: Liten Oöm Moped....

totte  
#51159 Några idéer kanske: http://macbobaust.com/vintage_bike2.html :lol:

http://macbobaust.com/vintage_bike14.html - lätt att ta med 8)

Avatar Fallback

Re: Liten Oöm Moped....

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51161 Hejs..
Det talades om "monkeybike" i ett av dom ovanstående svaren..
Här är en länk till en försäljare av dessa små, men användbara, hojar..
http://monkeyhouse.se/index.php
Å andra sidan nutte..en vanlig cykel kanske skulle kunna funka..
Ehhh..Ta inte illa upp nu.. :wink:
Men jag vill minnas att "någon" startade tråden som heter "Nu jävlar ska jag gå ner några kilo..." :grin:
Mvh. Ulf

Avatar Fallback

Re: Liten Oöm Moped....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51188
Ulf skrev:Hejs..
Det talades om "monkeybike" i ett av dom ovanstående svaren..
Här är en länk till en försäljare av dessa små, men användbara, hojar..
http://monkeyhouse.se/index.php
Å andra sidan nutte..en vanlig cykel kanske skulle kunna funka..
Ehhh..Ta inte illa upp nu.. :wink:
Men jag vill minnas att "någon" startade tråden som heter "Nu jävlar ska jag gå ner några kilo..." :grin:
Mvh. Ulf


Hehe!!!

cykeln är klart bästa, MEN... när man har maskin 3-4 mil hemmifrån å ska hämta den, så blire lite trisst att sitta å köra traktorn genomsvettig om man cyklat för att hämta den osv... Men tanken var god :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Liten Oöm Moped....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51199 Nutte! Annars finns det ju en cykeltråd på detta eminenta forum Tråden för oss cyklister :lol:
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).