Skogsmässor

Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

8 inlägg 4890 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

åberg  
#414544 Inte långt från svärföräldrarna, undrar om man skulle ta en sväng och titta.

Avatar Fallback

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

kungsis  
#414922 Är det inga flera som ska dit? Jag räknar med att anlända lite lagom straxt efter 09.00.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

Torbjörn Johnsen  
#414928 Du kan väl ta lite bilder och lägga upp här sedan @Kungsis?

Avatar Fallback

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

kungsis  
#414943 Oj, det blir nog värre. Har ju ingen modern mobil med kamera. Eller, jo den gamla Nokian har kamera, men jag kan inte få över bilderna till datorn. Och den vanliga kameran är nog oladdad :oops: .

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

Torbjörn Johnsen  
#414946 Ingen fara! Du får berätta istället :grin:
Ha en trevlig dag!

Avatar Fallback

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

kungsis  
#415161 Jaha, då var det avklarat. En trevlig dag och fint väder :smile: . Ett stort arrangemang för att vara bara ett skogsbolag som arrangör. Kom dit strax efter 9 och åkte hem ca. halv 2. Då stressade jag ju absolut inget, då jag hade satt till hela dagen och inte planerat in något annat. Fick väl inte reda på några sensationella nyhet, men lite upplyst blev jag och fick även lite skvaller (inte att förakta 8) ). Det som slår mig på sådana dagar är alltid att skogsbruket är väldigt uppstyrt. Tänker främst på träslag och metoder. Det talas ju mycket på detta forum och även annars om olika alternativa sätt att bedriva skogsbruk, men det är ju sällan som något sådant får ta plats hos de större bolagen.
Om vi hoppar Sydveds egna "montrar" med sedvanlig röjning/gallring/slutavverkning, så hade lantmännen flera traktorekipage, Alstor har en maskin på plats, en grävmaskinsfirma visade bl.a en markberedningsskopa och broddar till banden. Några mäklare och banker (eller vad man ska kalla dem numera 😡 ) stod och slog sig för brösten och ville ha oss att anförtro dem våra pengar. Virkesmätarföreningen hade en fin monter och Aspa bruk hade en trevlig tjej som pratade om bruket ( de levererar pappersmassa som blandas i plastgrejer :???: ).
Träffade en forummedlem för första gången :smile: . Pratade även med en representant från föreningen Naturbrukarna.
Om någon Sydvedare läser detta, så tar jag tillfället i akt och tackar för en trevlig skogsdag.
Slutbetyg = jag skulle åka igen och tacka fasen för det när jag bara hade en timmas resväg och det var gratis inkl. lunch 8) och kaffe .

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Sydved har skogsdag i Fagerlid 28 oktober

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415170 Jo, det var en trevlig dag och skoj att träffa en forummedlem för första gången. Anlände ca 9.15 och åkte därifrån ca 15.00.

Såg att Oregon hade ett nytt intressant verktygsbälte, som SWEDOL/Nima kommer att ha en drive på under november. http://www.skogsutrustning.se/vara-mark ... 84147.html

Dessutom träffade jag på representanter för två butiker, som båda har både Stihl och Husqvarna i sitt sortiment. Både rekommenderade Stihls ryggburna lövblåsar framför Husqvarnas dito.

Så sammanfattningsvis en mycket trevligt avbrott i vardagslunken. Ett stort tack, Sydved.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).