fre 11 nov 2016, 19:00#417682
Jag brukar undvika att gå i det röjda i möjligaste mån. Man kan ju gå över det om det är bättre terräng utanför trakten såklart men jag brukar undvika det.
Ritade en fin bild i paint som exempel på hur jag röjer, starten är i vänstra nedre hörnet. Jag har en liter extra bensin med mig i selens ryggsäck.
1.a tanken (grön) upp längs kanten och sen tillbaka en bit (eller kör rakt om det är långt till bakkanten av trakten), tanka sågen och kör tank 2 (blå).
Hämta dunken från startpunkten och fyll såg + flaska, röj lila och brun linje. Flytta dunken (en kort bit bara) och röj rosa linjen och fyll sen sågen för dag två. Åk hem
Dag 2. lämna dunk och ryggsäck vid starten, gå till sågen och röj "hemåt", fyll såg och flaska och röj röd och lila och sen har du bara en kort bit till dunken för sista slaget. Klart
Det blir som att man har en depåplats ungefär mitt på trakten dit man strävar att komma lagom när tanken är slut. Har man röjning som sitt yrke så bör man kunna styra sitt slag så man har ganska tomt i tanken när man kommer till tänkta rastplatsen, har ofta runt 5 minuters röjning kvar i tanken, det är som att man rätar ut slagen mot slutet
Ungefär såhär kan man köra på alla trakter, man får bara dela upp den i flera delar om det är en stor trakt. Finns ingen anledning att röja så man måste gå kors och tvärs för att leta efter dunken.
Jomenvisst...