Skojigt/Galet

Uti bögda, SVT Play

10 inlägg 7120 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Uti bögda, SVT Play

Qwerty  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414540 Detta verkar vara en rolig TV-serie :smile: Är det någon som känner igen sig?
http://www.svtplay.se/video/10738795/ut ... -avsnitt-1



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Mowi850  
#414543 Ja det finns ju en viss igenkänings faktor[emoji1] sen går man in på youtube och söket på kasshumor så finns det mer saker dom gort. Riktigt roliga är dom[emoji23]

Avatar Fallback

Re: Uti bögda, SVT Play

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414552 Tja vad ska man säga? Viss humor eller vissen?
För att återknyta till Po Tidholms program om landsbygden så har den ofta framställts som mindre vetande.
Att SVT låter sända detta är det en hämnd av Södermalmseliten?

Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414732 SVT Play sänder en programserie:
Uti bögda.

Programmen marknadsförs på ordinarie kanaler.
Såg först en jingel som fick mig att haja till. Vad jingeln visade var pekoral av sämsta slag och inte blev det bättre när jag fick se programmet i sin helhet. Där visas tyvärr den värsta formen av nidbild över oss som valt att bo på landet. Som boende på landsbygden tycks man enligt de som skrivit manus (om det nu finns) per automatik ha tänder som en gnagare, utstående öron, spasmer i ansiktet, urlöjlig klädsel, glesbdricka HB i dunk och dessutom då och då släppa ut rök där bak.
Att vi sedan har allt om bakfoten och därmed gör allt fel, späder bara på nidbilden av hur ”bonnläppar uti bögda” är.

Förmodar att självbilden hos de som kokat ihop denna ”kompost” av urbota dumma slapsticks inte är bättre än vad programmet visar.

En insiktsnivå som är skämmande år 2016. Hade man gjort något liknande över till exempel våra invandrare eller etniska minoriteter, då hade det på studs varit hets mot folkgrupp och hela havet, med Janne Josefsson i spetsen, hade stormat.

Om det finns någon typ av självaktning inom SVT så hoppas jag att man omedelbart lägger ner serien och att man dessutom sätter sig ner och reder ut vilken bild man vill förmedla av oss, vilka trots evig motvind biter sig fast utom stadens hank och stör.

Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Vardon  
#414742 Jag har sett nått av dem innan på Youtube, funkade väl som sån men på SVT, tyckte inte det var roligt alls. Ingen finness, liksom inget roligt manus. Jämför man med tex pistvakt så finns det där en helt annan humor bakom. Är enda humorn att de klär sig roligt och pratar roligt kan jag titta på Robert Gustavsson han har redan gjort ungefär alla rollerna nån gång innan.

Jag ger den en kedja i betyg, stensågad, duktigt....

Avatar Fallback

Re: Uti bögda, SVT Play

tallen100  
#414752 Håller helt med Sweden-viking, landsbygdsbor går det fint att driva med.....................

För övrigt så är det inga som kan göra BRA komediserier längre, och alla så kallade komiker är allt annat än roliga bara en massa tjat som inte går ut på något. Visst Robert G funkar ibland, men man har redan sett dom flesta snubblingarna och hört alla harklingar å hostningar.
Pistvakt var grejer det!! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Ängagärdet  
#414759 Jag tycker det är skitkul!
Klåparna driver ju med ett annat folkslag, solsidan likaså och även gustafsson 3tr. Så släng av er offerkoftan å garva åt det istället!

Avatar Fallback

Re: Uti bögda, SVT Play

tallen100  
#414762 Solsidan är bland det värsta/sämsta jag sett, stod ut i tio minuter när jag försökte titta EN gång :roll:

Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Ängagärdet  
#414793 :cry:

Användarvisningsbild

Re: Uti bögda, SVT Play

Chemgineer  
#414796 Solsidan har en väldigt hög igenkänningsfaktor, ibland är det satir o roligt men ibland är det bara obehagligt när det är hemska karaktärer men inte nog för att de inte finns i verkligheten. Det kan man inte beskylla Bögda för. :wink:

Jag är dock inte helt positiv till den form av lyteskomik som Bögda står för så det är inte riktigt min grej. Av de två föredrar jag Solsidan som i alla fall är *lite* mer underfundig. "Breaking bad", se det var en bra serie. Inte svensk dock...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).