Traktorer och processorer

Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

281 inlägg 91704 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#41319 Hei, er ny her. Har funnet mye bra informasjon allerede. Vil prøve å sette inn et bilde av traktoren min snart. Er interessert i liten traktorprosessor, kombi etc..

Rolfo



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41332 Kul med bilder, jag har jobbat i Tromsö med lite skogsarbete för nåt år sen.

Användarvisningsbild
stegmaster  
#41333 fint med flere Norske her på dette bra forumet
Er du fornøyd med din valmet(har nesten den samme 665s)?
ser fram til noen bilder av maskinene dine :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#41334 Ja det är mycket trevligt att våra nordiska grannar kommer hit. :D Tror alla nordiska länder är representerade här nu, Norge, Finland, Danmark och även någon från Island.

Har ni inget bra skogsforum i Norge?

Användarvisningsbild
stegmaster  
#41336 Finns inget skogsforum i Norge som jag vet om
Det finns endel lantbruksforum, men dom handlar lite om skog
Skogbruket i Norge er lite i forholdet til hos er i Sverige og finland
Derfor er jag mycket tacksam for der her forumet :P

Avatar Fallback
Rolfo  
#41419
Slurfi skrev:Kul med bilder, jag har jobbat i Tromsö med lite skogsarbete för nåt år sen.


Hei, jeg bor 180 km sørut fra Tromsø, ved kysten. Har ikke mye fin timmer her, men mye bra bjørk som kan anvendes til biobrensel og ved, og noe til parkett.
Jeg har også en Polaris Widetrak, og endog en Kina traktor DongFeng DF254 G2 som driver vedmaskinen.

Rolfo

   TS
Avatar Fallback
Rolfo  
#41421
stegmaster skrev:fint med flere Norske her på dette bra forumet
Er du fornøyd med din valmet(har nesten den samme 665s)?
ser fram til noen bilder av maskinene dine :wink:


Hei, ja jeg er meget fornøyd med traktoren. Den er jo enkel, men sterk og god. Jeg har en liten huggervogn og ditto kran, men det funker for meg. Jeg har ved som hobby, men det blir kanskje mer og mer. Er du fornøyd med stegmasteren? jeg har tenkt litt på den. Vil det gå og henge den opp på bom i frontlastern?

Rolfo

   TS
Avatar Fallback
Rolfo  
#41423
totte skrev:Ja det är mycket trevligt att våra nordiska grannar kommer hit. :D Tror alla nordiska länder är representerade här nu, Norge, Finland, Danmark och även någon från Island.

Har ni inget bra skogsforum i Norge?


hei Totte, nei vi har nok ikke noe så bra forum. Jeg er med i et sjakkforum, og et amerikansk traktorforum for kinesiske traktorer. Jeg har også en DongFeng 25 Hk til vedmaskinen og diverse.

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#41424 Ja men eftersom ni tydligen inte har nåt bra forum så är det ju mycket bra att ni kommer till det här forumet, välkomna! Det berikar ju forumet att folk kommer från olika förhållanden och så hoppas jag att ni får ut det ni vill också. :D :D

Avatar Fallback
Rolfo  
#41426
totte skrev:Ja men eftersom ni tydligen inte har nåt bra forum så är det ju mycket bra att ni kommer till det här forumet, välkomna! Det berikar ju forumet att folk kommer från olika förhållanden och så hoppas jag att ni får ut det ni vill också. :D :D


Takker for å kunne være med her og dele informasjon og erfaringer. Traktor og maskiner har alltid vært min store interesse selvom min jobb er noe helt annet..

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild
stegmaster  
#41427 Ja Rolfo , jeg er godt fornøyd med stegmaster`n.
Jeg har den på en gravemaskin,så det fungerer kanon
Du kan se en video av meg på denne linken



Det finnes en video med en som har et tapio aggregat på frontlasteren
som du kan se her( så kan du se hva du synes om det?)

På denne adressen kan du se noen bilder av min traktor og tømmervogn
Vad kör ni med?

Hvis du har for mye bjørketømmer kan du bare sende noe til andre enden
av Landet :lol: :lol:
Kommer du snart med bilder på maskinene dine?
Er spent på å se hvordan vedproduksjonen foregår hos deg?
Det er alltid interessant og se hvordan andre gjør det, så en kan lære noe av hverandre

Avatar Fallback
Rolfo  
#41491
stegmaster skrev:Ja Rolfo , jeg er godt fornøyd med stegmaster`n.
Jeg har den på en gravemaskin,så det fungerer kanon
Du kan se en video av meg på denne linken

Det finnes en video med en som har et tapio aggregat på frontlasteren
som du kan se her( så kan du se hva du synes om det?)

På denne adressen kan du se noen bilder av min traktor og tømmervogn
Vad kör ni med?
Hvis du har for mye bjørketømmer kan du bare sende noe til andre enden
av Landet :lol: :lol:
Kommer du snart med bilder på maskinene dine?
Er spent på å se hvordan vedproduksjonen foregår hos deg?
Det er alltid interessant og se hvordan andre gjør det, så en kan lære noe av hverandre


Takk så mye, ønsker meg en stegmater :o

Nå går det att poste igjen, viser en tråd med min traktor:

http://ctocf.proboards54.com/index.cgi? ... thread=907

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild
stegmaster  
#41493 Det var voldsomt mye fint utstyr du hadde, alt ser jo ut som det er nytt.
Fungerer det bra med den frontmonterte vinsjen, er den forresten radiostyrt?

Avatar Fallback
Rolfo  
#41494
stegmaster skrev:Det var voldsomt mye fint utstyr du hadde, alt ser jo ut som det er nytt.
Fungerer det bra med den frontmonterte vinsjen, er den forresten radiostyrt?


hei igjen, ja du vet når man har det som hobby..Liker å stelle det bra, male litt. Har laget vogna selv ut fra no greier jeg kjøpte hos en yrkesskole, bygde om, kjøpte kran. Vinsja er kjempegrei, men ikke radiostyrt. Vinsjer inn til stikkvegen, tar det med grabben og rett i vogna. Kjenner det litt i ryggen av og til, begynte å tenke på en enkel stegmater. Problemet er at krana mi er så liten, tenkte å lage en svingbar 2 m bom i lasteren, Tror det går? Finns det brukte stegmatere å få kjøpt? Har også tenkt på en Niab eller Hypo. Ser at det finnes en Patu og en Skogsolle også.

Vedmaskinen er en gammel Piko som jeg har bygd om. Ledd på transportøren, giret litt ned på hastigheten på transportbandet, har hydraulisk hevbar øks etc. Bruker DongFeng 25 hk til drift.

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild
stegmaster  
#41500 problemet med niab og hypro + andre aggragat av denne type er at de blir litt tunge på såpass små trakorer ca 1200kg inkl utstyr
Det finnes brukt av og til på finn.no, men mest er det på blocket.se hvis du har mulighet og handle i sverige
Her er en på finn
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... T.svl=Link
her noe billigere
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... .svl=Bilde
enda en
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... T.svl=Link
Det var en stegmaster lik min tilsalgs for en stund siden på finn til kr 95000,-
, men den er visst solgt
Men lykke til , håper du finner noe du kan bruke
Tror forresten ikke en ny stegmaster koster "mer" enn litt over 100 store

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).