Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680196 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410964 Jaha, snart dags att dra igång säsongen, räkna med att jag kommer fylla på här vad det lider. ;)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410972
Blivande snickare skrev:Du hade inte ändå lyft ut sågen hemmavid då? ;)

Jag hade lyft in såg, sele, hjälm samt verktygslådan för fältreparationer i bilen innan jag åkte första gången...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410976
sundelius skrev:
Niking skrev:Var ute och röjde det sista på ett skifte idag. När jag lastade ur röjsågen från bilen för att tanka upp röjsågen, upptäckte jag att bensindunken inte fanns med. 😡 Så det bar bara att åka hem och hämta dunken. När jag kom tillbaks till röjstället med dunken, upptäckte jag att bensindunken är tom!!! :surp: Så hem igen, för att fylla på bränsle 😡 😡 Dessutom hade jag glömt handskarna hemma...

Efter att jag nu fyllt på bensindunken och fått med mig handskarna, kunde jag till slut komma igång och röja klart skiftet, så som det var tänkt.
/Niklas

Du har kört för mycket med batterimaskinerna :lol:

Tja, på sistone har det bara blivit Stihl 490. Men då har det mest varit så nära bostaden, att det inte varit lönt att ta bilen. Men den bortesta delen, som jag tog igår och idag, ligger lite väl långt bort för gå dit med röjsågen.

Rätt röjsåg till rätt objekt.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#411008
Mangan skrev:Jaha, snart dags att dra igång säsongen, räkna med att jag kommer fylla på här vad det lider. ;)


Vi väntar med spänning! Ser fram mot att höra av dig här, men framför allt i bloggen! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#413828 Gamla såret i vänster långfiner har precis läkt.
i tisdags skadade jag ringfinger och lillfinger på vänster hand. Ganska så deprimerande att göra det igen. Denna gång höll jag mig vaken men fick stygnen istället i fingret. Suck...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

åberg  
#413835
molnia skrev:Gamla såret i vänster långfiner har precis läkt.
i tisdags skadade jag ringfinger och lillfinger på vänster hand. Ganska så deprimerande att göra det igen. Denna gång höll jag mig vaken men fick stygnen istället i fingret. Suck...


Inte roligt att handikappa sig, det gäller att vara alert på jobbet.

Ursäkta om det här blir för personligt och närgånget, att svara är alls inte nödvändigt, men det är väl inte så att nån är sitter uppe halva nätterna och skriver glödande kärleksbrev? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#413882 He he vaken sent kan jag erkänna men varför skriva när jag har henne hos mig :D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#413883
molnia skrev:He he vaken sent kan jag erkänna men varför skriva när jag har henne hos mig :D

Händerna på täcket! :)

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Tosca  
#413892 Nä vettu, man måste tänka på ergonomin oxå, täcket landar lätt på golvet, och att då hänga över sängkanten bara för att kunna hålla händerna på det är inte särdeles välbetänkt...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#413964
Hema skrev:
molnia skrev:He he vaken sent kan jag erkänna men varför skriva när jag har henne hos mig :D

Händerna på täcket! :)

Det är inte lätt om man är handfrusen :D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Robertberg  
#414132 Högtryckstvättade lagård imorse, byxorna blev som väntat väldigt skitiga. Efter utfört arbete behövde byxorna en tur i tvättmaskinen, Brukar förtvätta i en regntunna eller hink för att skona tvättmaskinen. La byxorna i blöt och gick sen ut till lagården för vidare sysslor. Halvvägs över lagårdsplan slog det mig - "Jobbtelefonen, hade jag inte den i sidofickan..?"

Och jodå, så var det! Skönt att det var jobbets knapptelefon och inte den privata storbildstelefonen.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#414136
Robertberg skrev:Högtryckstvättade lagård imorse, byxorna blev som väntat väldigt skitiga. Efter utfört arbete behövde byxorna en tur i tvättmaskinen, Brukar förtvätta i en regntunna eller hink för att skona tvättmaskinen. La byxorna i blöt och gick sen ut till lagården för vidare sysslor. Halvvägs över lagårdsplan slog det mig - "Jobbtelefonen, hade jag inte den i sidofickan..?"

Och jodå, så var det! Skönt att det var jobbets knapptelefon och inte den privata storbildstelefonen.

Känner igen den där känslan, tur det gick bra trots allt. :smile:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415260 Jaha, tjust artar fadäs säsongen lite gran. Jag håller på att rensa färden fem gamla stsket, och det blir stolpar över. Ek mestadels, så jag har fått den fantastiska idén att lägga dom i surhålor i körvägarna. Okej, lasta upp på fler och ut i skogen.

Ja just ja, kör man last åt det hållet är det ju en liten backe. Äsch, med diffspärr skall det väl gå ändå.

Nja, det grävdes gropar när jag bekvämligheter ståendes mitt i. Efter några försök, så kom jag på att jag hade faktikst kedjorna med mig. 20 min senare låg det på, tog sats upp för backen... och grävde ännu mer.



Som synes kom jag upp genom att köra en ny i skogen. Med nöd och näppe.

Inte var dag man kör fast när man kör virke TILL skogen, det brukar vara tvärt om. :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#415272 Akta er för röjstammar! :wink:
Var och märkte ut var vi ska dra en väg i en plantering som röjdes för 1,5 år sen.
Ligger björk slanor överallt på marken. Kliver på en av dom och den går av och vispar till mig i ansiktet och slår av kepsen från skallen.
Denna låg tydligen i spänn, något jag missade att se bland alla grangrenar.
Gjorde två fin avgjutningar av framtänderna i läppen med.
Så det blev att spotta blod medan vi märkte ut vägen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#415289
Erre skrev:Akta er för röjstammar! :wink:
Var och märkte ut var vi ska dra en väg i en plantering som röjdes för 1,5 år sen.
Ligger björk slanor överallt på marken. Kliver på en av dom och den går av och vispar till mig i ansiktet och slår av kepsen från skallen.
Denna låg tydligen i spänn, något jag missade att se bland alla grangrenar.
Gjorde två fin avgjutningar av framtänderna i läppen med.
Så det blev att spotta blod medan vi märkte ut vägen.

Men hur gick det med kepsen :-? :-?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).