Motorsåg och handhållet

koppling till husqvarna 238

7 inlägg 4136 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

koppling till husqvarna 238

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413148 Hej! Någon som vet om det fortfarande går att få tag på reservdelar till en husqvarna 238 motorsåg? Kopllingen har gett upp och jag skulle behöva antingen delar till eller helt ny koppling till sågen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: koppling till husqvarna 238

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413174 Är fjädrarna slut går de att byta. Är de slut för att backarna är slitna får hela koppling bytas.
Kolla kopplingstrumma och drev med när du rotar ändå..

Tror allt finns o få tag på.

Avatar Fallback

Re: koppling till husqvarna 238

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413270 Ska riva isär och kolla i veckan. Den har en liten tid inte velat stanna kedjan riktigt på tomgång och i helgen tog det tvärstopp då jag skulle dra i gång den. Tog lös kåpan för startapparaten och ut trillade två bitar av en fjäder som i formen kan liknas vid en jättestor häftpistolsklammer. Efter detta fungerar inte kopplingen alls utan sågen stannar om man bromsar fast kedjan på tomgång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: koppling till husqvarna 238

totte  
#413282 Om du har en bra Hva-handlare i närheten så fråga där. Det ligger ofta gamla grejor i skrymslena och alla handlare är inte såna att dom bara vill sälja nytt. Finns en hel del som gör sitt bästa för att hjälpa även den som har en gammal såg.

Avatar Fallback

Re: koppling till husqvarna 238

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413297 Ja, jag ska göra en sväng förbi och kolla vad dom har hemma, något från skrotade sågar har jag inte stort hopp om att dom sparar, så det är ju om det fortfarande går att köpa nya reservdelar som det kanske fins en möjlighet, men ska plocka i sär sågen och se mer exakt vad som hänt först :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: koppling till husqvarna 238

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413654 Lite uppdatering. Ny koppling beställd, glad att den fortfarande fanns som reservdel. tänkte att den gamla nog gjort sitt, men den hamnar i bra att ha lådan för framtida bruk.

   TS
Användarvisningsbild

Re: koppling till husqvarna 238

totte  
#413687 Så bra då :-BD ! Där ser man, det första man gör när man behöver grejor är att fråga handlarn. Om det inte går så får man börja leta på andra ställen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).