Skördare

Handsfree metoder!

42 inlägg 14146 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
kjell62  
#41126
Zixten skrev:
Engstrand skrev:Hörde häromdagen att nokia kommer att sluta med sin "fasta" telefon. Mig veterligen är det den sist som gör stationärt monterade GSM.

Vad kan en fast telefon kosta då?


ca 5000 kr för en ny nokia 810
ca 2-3000 på blocket
kjell

Avatar Fallback
Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41219 har kört me blåtandssnäcka men har lyckats slarva bort den kör med sladd nu och de går väll an när man skördar men när man skotar har den en förmåga att vara i vägen. blåtandshedsetet är klockrent då kan man ha telefonen på laddning i maksinen å gå ut å byta kedja utan att behöva röra den å sen äre bara å trycka till på örat när nån ringer utan att vara tvungen att släppa spakarna å leta efter telefonen :D annars kan man ju altid tejpa fast telefonen med ett par var me eltejp runt huvudet men ja föredrar handsfree för håret å strålningens skull :roll:

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41244
Bengtz skrev:å sen äre bara å trycka till på örat när nån ringer utan att vara tvungen att släppa spakarna å leta efter telefonen :D


Hur gör du när du trycker till på örat Utan att släppa spakarna? :?:

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41267
Zixten skrev:
Bengtz skrev:å sen äre bara å trycka till på örat när nån ringer utan att vara tvungen att släppa spakarna å leta efter telefonen :D


Hur gör du när du trycker till på örat Utan att släppa spakarna? :?:


MAn trycker bara till örat mot nackstödet såklart :P haha

Användarvisningsbild
Thunborg  
#41279
Valmet 890 skrev:
Zixten skrev:
Bengtz skrev:å sen äre bara å trycka till på örat när nån ringer utan att vara tvungen att släppa spakarna å leta efter telefonen :D


Hur gör du när du trycker till på örat Utan att släppa spakarna? :?:


MAn trycker bara till örat mot nackstödet såklart :P haha


Samtidigt som du ramlar av en stubbe och du får en inbyggd hörapparat :lol:

Avatar Fallback
bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41621 Jag använder peltor alert med bluetooth. Dom är lite dyra (2 700kr har jag för mig att jag gav) men jag tycker faktiskt att dom är värda varenda krona... skönt att man kan gå utanför maskinen och prata utan att dom andra på linjen blir irriterade :D Det gäller bara att komma ihåg att ta bort micken innan man ska dricka kaffe :?

Avatar Fallback
Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41803
Zixten skrev:
Bengtz skrev:å sen äre bara å trycka till på örat när nån ringer utan att vara tvungen att släppa spakarna å leta efter telefonen :D


Hur gör du när du trycker till på örat Utan att släppa spakarna? :?:

eller ja men man kan ju släppa ena handen när den inte används å inte stanna produktionen för att svara :wink:

Användarvisningsbild

Re: Handsfree metoder!

GremoNiclas  
#42911 Hur är det med "strålning" när man använder bluetooth?

Avatar Fallback

Re: Handsfree metoder!

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43206 Köpte en ny Nokia 810 idag. Affärens sista ex, fick efter hårt prutande lös den för 2600 :smile:

Användarvisningsbild

Re: Handsfree metoder!

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44247
GremoNiclas skrev:Hur är det med "strålning" när man använder bluetooth?


Hur nära måste telefonen vara för att det ska va någon fara för strålning?

Avatar Fallback

Re: Handsfree metoder!

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44250 Eftersom det inte finns säkra belägg för att strålningen är skadlig så får man väl gå på egen känsla om man tror det kan vara farligt.
Kör du med Bluetooth-headset kan du garanterat vara lugn, så länge du inte har telefonen i fickan. :)
Själva headsetet avger ju ingen direkt strålning jämfört med telefonen.

Avatar Fallback

Re:

orre  
#44251
bjorn_k87 skrev:Jag använder peltor alert med bluetooth. Dom är lite dyra (2 700kr har jag för mig att jag gav) men jag tycker faktiskt att dom är värda varenda krona... skönt att man kan gå utanför maskinen och prata utan att dom andra på linjen blir irriterade :D Det gäller bara att komma ihåg att ta bort micken innan man ska dricka kaffe :?

Eller som kolegan gjorde: spotta ut snuset =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).