Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 157344 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410427
Jim_90 skrev:Frun tyckte jag har varit för mycket i garaget på senaste stid :surp: så nu är vi på väg till haparanda på familjeutflykt..
Så nu till frågan vad finns för sevärdigheter/mat,kaffeställe runt haparanda och in i sverge några mil från haparanda??

Nu har jag missat detta inlägg tills nu, men det jag skulle tipsat om i all enkelhet är en tur till Svartbyn Överkalix
och kolla på Holgers Traktormuseum, och på vägen vara upp på Luppioberget och kika & äta.
Den svängen tar nog åtm fyra timmar.
En kortare sväng är till Lappträsk och kolla maskiner hos Rosenkvists.
Inne i Happis finns Swedol som kanske kan ha nåt skoj typ verktyg, skruv osv
Samt ett kaffeställe som heter Tornedal & Co som har en god De Luxe-tårta.
Några tips iaf.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#410524 Du kan skicka den till petersson_rallyteam@live.com

Ja men de blir jävligt snyggt måste ja säga :-) ja ska ha de på min Kockums 880 skördare :-)

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#410543 Slurfi det där får bli till nästa gång :-BD

Petterson jag skickade mejl men hör av dig om dom inte fungerar.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Tosca  
#410751
Jim_90 skrev:Tackartackar. Ju det har ju varit en intressant och lång väg men nu är det ju provkörning som återstår :smile:
Jag har nog elschema och handbok på 120 sidor men skall jag skicka dom till den epost eller går det via skogsforum som pm? Vad skall du ha aggregatet på? :-BD

Lägg gärna upp dem i skogsbiblioteket här på forumet @Jim_90. Det finns under Mer i menyraden.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#410974 Tack för allt ska börja studera dessa scheman :-)

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#411923 Bild på min leksak som grangärde boxen ska styra :grin:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#412024 Nämen visste inte man kunde beställa nya av domdär ennu :-BD eller kanske du har gjort en fin renovering :grin:
Riktigt intressant och ser fin ut :grin: film kommer vel snart 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Seb macahan  
#412036 För en okunnig som inte är"torr bakom öronen" än. Vad är det för maskin?

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#412040 Ser väll bättre ut på bild på min maskin men lagt åtskilliga timmar på att plocka sönder och fixa converter, motor och hydrauliken. sen bytt aggregat till ett valmet och reläboxen till de är från ett finskt lako som ja plocka av när ja köpte den. så har pysslat lite med den hoppas nu med grangärde mätsystemet att allt ska funka :wink:

Seb det är en kockums 880 fällareläggare från början som blivit ombyggd till engreppare :grin:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#412042 För 2 år sedan innan renovering 8)

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412045 Spännande

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Tosca  
#412049 Det finns en egen tråd om projektet:
kockum 880 skördare

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#416712 Jobbarkompisen kom med ett alternativ till bredare däck som jag har letat. Dessa skulle jag få ganska billigt men dom är lite väl höga nu när vi testa om ofset och bultmönstret passar. Inte riktig bestämt mig om det blir affär men lite attityd fick den allt :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blivande snickare  
#416752 Hur går det vid fullt rattutslag?

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#416761 Ja då svänger traktorn jätte snävt :grin: skämt åsido det går med nöd och näppe :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).