Ny Teknik och Elektronik

Spakar till min PC

20 inlägg 14437 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Spakar till min PC

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411920
moiam skrev:Själv använder jag en Arduino PRO micro för att omvandla de analoga signalerna från två joysticks ur en Rottne H8 och sedan rakt in i datorn. Kör Farming Simulator 15 med dem :) Håller på med en hel hytt just nu.

Inte helt otippat kan man ana, men bilder och uppföljning av detta vore väl skoj för oss att se?

Användarvisningsbild

Re: Spakar till min PC

moiam  
#411922 Har tänkt att lägga upp lite framöver. Ska löda om en del så då ska jag försöka att ta lite kort också ;)

Avatar Fallback

Re: Spakar till min PC

adahlm  
#411975
moiam skrev:
Själv använder jag en Arduino PRO micro för att omvandla de analoga signalerna från två joysticks ur en Rottne H8 och sedan rakt in i datorn. Kör Farming Simulator 15 med dem :) Håller på med en hel hytt just nu.


Skulle det inte vara mer lönsamt att hoppa in som chaufför nu o då på nån riktig skördare :grin:

Användarvisningsbild

Spakar till min PC

moiam  
#411978 Ja har du en ståendes så gör jag gärna det ;) men har man inte möjligheten så får man var uppfinningsrik.

Användarvisningsbild

Re: Spakar till min PC

moiam  
#489125 Kollade upp mina gamla trådar jag prenumererar i och såg att det fanns lite jag kan lägga till här :)

Jag skapade en egen tråd med mitt bygge. Har stått still lite, men är på uppgång igen. Kommer snart mer där.

Hemmagjord skogsmaskinssimulator på gång

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).