Socialt (mer om oss)

Vilken bok läste ni senast?

150 inlägg 39208 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404659 Lyssnar på mycket böcker i maskinen. Kör storytel (använder ni någon tjänst ni är nöjda med?)
Tycker 36h med David Bergman var bra. säkerhetspolisen gör en statskupp som militären försöker stoppa. Kommer en bok till snart, fristående historier tror jag.

Ett halvt år, ett helt liv. Magnus Ernström. Intressant historia om dem första FN svenskarna på Balkan. (BA01)

The Martian Andy Weir
Mycket bra verklighetstroget sci-fi. Mycket humor i min smak.

Kul om ni har bra böcker på ljudbok att tipsa om! Börjar få svårt att hitta nya bra böcker.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilken bok läste ni senast?

eqlazer  
#404660 Efter ett 10-årigt uppehåll med endast sporadiskt läsande så fick jag nytändning i höstas. Så det har blivit ett 20-tal böcker sedan dess.
Är halvvägs genom Anders Jallais serie om Anton Modin. Med tanke på vad ni andra verkar läsa så tror jag många skulle uppskatta hans böcker! :)

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

JensSkoog  
#404869

I dag låg dom i postlådan. Nu ska jag ha trevligt :wink:
Tack @Hema :-BD
Beställde inte 3'an i "Stjärnfall", eftersom den var så tung. Hoppas den kommer som paperback.
Men jag tog med ett par extra :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

Vardon  
#404872 Flykten från Läger 14

Om Nordkoreas lägerfängelser för politiska fångar i sin sjukaste form. Hemsk men bra bok.

Avatar Fallback

Re: Vilken bok läste ni senast?

Hema  
#404919
JensSkoog skrev:
1472245379_bokkoep_26_08_17.jpg

I dag låg dom i postlådan. Nu ska jag ha trevligt :wink:
Tack Hema :-BD
Beställde inte 3'an i "Stjärnfall", eftersom den var så tung. Hoppas den kommer som paperback.
Men jag tog med ett par extra :wink:

Hoppas du blir nöjd, smaken är ju som baken eller som röven klöven.

Men jag vågar anta att efter stjärnfall kommer du inte kunna vänta in pocketversion av stjärndamm. :) Svagaste boken i gänget är nog midsommargryning, men god nog.

Trevlig läsning JensSkoog.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

herjman  
#404933 Vägen ut

-En biografi i dagboksformat skriven av kjell Olof feldt och frun Birgitta von otter.
Boken handlar om hans kamp mot alkoholism. Intressant bok och stort av en så känd person att göra denna stigmatiserade sjukdom offentlig.

Innan det en del deckare på samma tema som vanligt som mest fungerar som sömnpiller.

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

herjman  
#404934
Johan_84 skrev:Lyssnar på mycket böcker i maskinen. Kör storytel (använder ni någon tjänst ni är nöjda med?)
Tycker 36h med David Bergman var bra. säkerhetspolisen gör en statskupp som militären försöker stoppa. Kommer en bok till snart, fristående historier tror jag.

.


En bok som verkar ha lite samma tema är Almedalen har fallit, rekomenderas!

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

sundelius  
#405831 Målat mycket denna vecka så då har det blivit en hel del lyssning av böcker i lurarna.

Först blev det Washingtondekretet av Jussi Adler Olsen, den var bra men nådde inte upp till den nivå som denna författare har på sina tidigare alster. Min åsikt kan bero på att jag inte är så förtjust i konspirationsromaner.

Nästa var Det är ju bara lite cancer av Klas Ingesson, blev positivt överraskad. Den var riktigt bra och här finns ju också lite skogsanknytning

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

Kebbe  
#405835 Luffaren Svarta Hästen - och det hemska rånmordet i Leksand av Gunnar Harding.

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

JensSkoog  
#409937
Hema skrev:Men jag vågar anta att efter stjärnfall kommer du inte kunna vänta in pocketversion av stjärndamm. :) Svagaste boken i gänget är nog midsommargryning, men god nog.

Trevlig läsning JensSkoog.

Du fick rätt där, @Hema :wink:

Fick "Stjärndamm" på bokhandeln i Strömstad på väg till gallringsdagarna - hardcover
till ett trevligt pris, eftersom den ende de hade, hade stått i fönstret och blivit lite "solblek" :grin:

Mycket bra läsning :-BD

Avatar Fallback

Re: Vilken bok läste ni senast?

Hema  
#409943 Kul att höra. :) Jag är imponerad över hur du hinner med allt. Hur gör du?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

JensSkoog  
#409948
Hema skrev:Kul att höra. :) Jag är imponerad över hur du hinner med allt. Hur gör du?

Använder tiden jag har, och sitter aldrig framföre TV :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

Torbjörn Johnsen  
#411624 "Äkta amerikanska jeans", Jan Guillous senaste i hans serie om 1900-talets historia. Den som inledded med "Brobyggarna" och den norska brödratrion Lauritzen vars släktled vi får följa genom hela serien. Nu är Guillou framme vid 50-talet vilket sammanfaller med hans egna barndoms- och tonårstid vilken skildras i jagform.

Hela bokserien ger många intressanta nyanser i historieskildringen om det händelserika 1900-talet och även om den här kanske inte är den bästa av de hittills utgivna bjuder den på intressant läsning. För er som ännu inte läst Brobyggarna kan jag varmt rekommendera att börja med den. Sen är ni fast :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vilken bok läste ni senast?

Göt  
#411667 Bombmakarens kvinna av Leif GW Persson inte fullt så förutsägbar som jag trodde

Avatar Fallback

Re: Vilken bok läste ni senast?

stefanm  
#411685 Jag har läst två böcker den senaste veckan. Den första är Arthur - gatuhunden som lämnade djungeln hittade hem.
En sann historia om en kille från Örnsköldsvik som tävlar i VM i multisport. Han möter en skadad gatuhund i Sydamerika under en tävling som börjar följa efter honom under resten av tävlingen och han bestämmer sig för att adoptera den. Jag har känt till historian tidigare och när jag väl började läsa boken förra lördagskvällen släppte jag den inte förrän klockan var halv fyra på morgonen och boken var slut. Bland det mest gripande jag har varit med om!

Bok nummer två är boken om Errol Norstedt eller eddie meduza som han oftast kallas. Bara man e' fantastisk heter boken och är helt klart läsvärd. Jag kommer aldrig att kunna höra på hans musik på samma sätt efter att ha läst boken. Både lite rolig men mest tragisk skulle jag beskriva den.

Jag läser mest självbiografiska böcker och en del fantasy även om det mest var i yngre dark. Tiden räcker inte riktigt till för att läsa längre tyvärr

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).