Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3586208 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411000
....f.ö också premiäranvändning av huggarvagnen jag köpte t.o.m innan midsommar. Tog bara några månader att få in spakarna i hytten :oops:
Hade i.o.f.s vart snyggt med en röd traktor nu :???:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

rikard_e  
#411013 Tjusigt ekipage du skaffat dig!

Bara att byta plastfilm och lacka sidoplåtar på huven :wink:
Eller måla kärran grön! :grin:

Vad är det för spakar?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

DenimDude  
#411065

Lite förröjning gjord... Mer på gång, men då får vi nog börja på en ny hög!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#411069
DenimDude skrev:Lite förröjning gjord... Mer på gång, men då får vi nog börja på en ny hög!


Gärdesgårdsvirke?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

DenimDude  
#411070
Vardon skrev:
DenimDude skrev:Lite förröjning gjord... Mer på gång, men då får vi nog börja på en ny hög!


Gärdesgårdsvirke?


Stämmer! Bäst betalda sortimentet i skogen ;)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411074
rikard_e skrev:Tjusigt ekipage du skaffat dig!

Bara att byta plastfilm och lacka sidoplåtar på huven :wink:
Eller måla kärran grön! :grin:

Vad är det för spakar?


Huven behöver ju målas, men den andra traktorn är ju också grön, så vettetusan om jag i.s.f väljer grönt igen. Får väl leva med omatchningen :-/
Spakarna är vanligt tungvikts tvåspak, med elfunktion till gripen. Med spakar och magnet demonterade så gick det att krångla in paketet i lämplig position. Dock inte gjort i en handvändning att koppla isär.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Mowi850  
#411084 Det var väldigt fint hugget och upplakt. När det ser ut så är det nästan så en blir tårögd så fint är det.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Ferguson system  
#411218 Har tilbrakt dagen med beskjæring av trær.
Det ble fin form på lønna etter løft av krona og opprensking av døde greiner.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Illman  
#411263 Nu var lärken sågad. Klarade sig ganska bra med lite vridning föruton dom två grövsta rotblocken som var helt bedrövliga. Men dom blev till någonting dom också. Men beundransvärt hur ett träd kan ha så mycket spänningar ocj vridningar i sig.
Blev också lite vanlig gran spgat

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411402 Besökte en skjutbana/skyttebio idag. Första gången jag sköt på rörliga mål på flera år. Fasen vad kul det var med bio på olika mål. Och tyvärr var resultatet så bra att jag överväger att börja skjuta på rörliga vilt vilket jag sagt att jag inte ska. :surp: Hur som får det får nog bli stående djur även denna höst och något mer besök på bion. :lol: Pass grannen hade skruvar bort ljuddämparen så man fick ny hjärtrytm vid varje skott.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#411455
Tåndemåla skrev:Besökte en skjutbana/skyttebio idag. Första gången jag sköt på rörliga mål på flera år. Fasen vad kul det var med bio på olika mål. Och tyvärr var resultatet så bra att jag överväger att börja skjuta på rörliga vilt vilket jag sagt att jag inte ska. :surp: Hur som får det får nog bli stående djur även denna höst och något mer besök på bion. :lol: Pass grannen hade skruvar bort ljuddämparen så man fick ny hjärtrytm vid varje skott.


Det är skitkul ! Bra träning också !

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#411457 Idag blir prestationen att nästan ha klivit på en björn. Skulle upp och kolla hur det såg ut att köra fram till huggningen när han sprätter lös i några smågranar bara några få meter intill mig, man tror ju knappt att det är sant själv. Andra gången närmöte med björn, bägge har vikit undan utan någon som helst tvekan.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Seb macahan  
#411462 Har tillverkat en runsten idag! Imorgon blir det Vikingafest med 25gäster "vikingar" har även gjort en midgårdsport och en fackla och en sol symbol som ska brinna. Ja det kommer mer bilder i morgon.....
Kul ska det bli i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#411465 Min nya granne vet hur man använder yxan :lol:



Vi hugg lite björk och sälg några veckor tilbaka utanför hans hus och körde
till vedbacken. Idag kapade jag ett slepvagnslass av det till han och så fick
han klyva själv. Han var duktig med yxan, men det är inte märkvärdigt eftersom
hans barndomshem var på en liten gård i Ontario, Canada, med 70 mjölkkor och
några tusen ha. skog :wink:

Han jobbar som lärare här, men han är absolut användbar, så jag ba han
hälsa sin far och säga att han gärne kunne stanna kvar i Norge :lol: :lol:

(Upptäckte när jag förehandsgranskade att jag har fått med hyggesgrannen
på bilden. Han lånar min hemgjorda vedsväng hela tiden :wink: )

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#411725 Gårdagens prestation blev att påbörja min planerade huggning. Inser att det är ganska mycket som skördaren inte kom åt som jag nu har påbörjat. En bergsslänt med grovtimmer. Kör ut efter hand, om det blir mig övermäktigt denna säsong.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).