Traktorer och processorer

Hydraulpump kraftuttag, billig?

10 inlägg 6711 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulpump kraftuttag, billig?

Tobias  
#41122 Nu behöver jag ett bra förslag på hur jag ska få upp flödet till 120 l/min utan att behöva köpa en svindyr växxellåda och pump för 8000kr



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41128 På vad för maskin?

Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41130 Slå i lite anabola i oljan. :lol:

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41135 Högt oljeflöde är inte gratis :!:
Vid vilket varvtal vill du ha flödet??
Ett sätt är en 78cc pump med frontmontage men då får du ett sabla stort flöde vid fullgas på väg som kostar att leda igenom ett STORT ventilpaket, annars leta upp nån stor kolvpump från en skotare men då får du nog bygga ett konstanttrycksystem oxå.
Skulle tro att en växellåda är de smidigaste ändå för du kan alltid stänga av kraftuttaget vid vägkörning, de blir jobbigare om du frontmonterar.

Avatar Fallback
Tobias  
#41139 jag har 1000 varvs kraftuttag på traktorn. det är en deutz 7206 från 80 hur stor pump behöver jag om jag kör den direkt på 1000 varvs uttaget utan nån växelåda?

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41140 Flöde är en sak,men vilket tryck behövs,eller vad ska du driva :?:

Avatar Fallback
Tobias  
#41143 tryck är inga porblem det är flödet finns knappt nån hydraulpump som ger under 170 bar jag behöver bara 120 till skördaraggregatet. jag vill ha hjälp med att lösa flödet och inte trycket..

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41147 Ska vi ta det enkelt så behöver du en drygt 120cc pump om du kör kraftuttaget på 1000varv eller tandemmontera två 63cc pumpar
Senast redigerad av gnisten83 mån 17 nov 2008, 21:55, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Tobias  
#41149 men man skulle gärna vilja kunna gå ner i varv lite på traktorn så kraftuttaget gick i kanske 750-800 så den inte behöver varva så förbannat... hmm kan man inte bygga en egen växellåda med kjedja och drev då?

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41150 Klart det går de är väl mest fråga hur bra maskinpark du har till förfogande,
pumparna brukar ha en konad axel för att göra det lite svårare :wink:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).