Bilar

Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

43 inlägg 47037 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Elfving  
#410469 Hybrider blir driftkostnadsmässigt överlägsna på korta körsträckor, men relativt mediokra på längre körningar på motorväg! Efter att lagrad energi i batteriet förbrukats framför man en tung bil (ty batterier ombord) som i praktiken drivs av en 1,5 liters motor och i det läget måste bilen kännas jättetrött samtidigt som man hela tiden tar ut nästan max ur motorn.
Slutsatsen för min egen del är att de just nu är alldeles för dyra i inköp, man kan likväl köpa en fransk snåldiesel för halva summan om man vet med sig att man kommer att göra resor längre än 50 km.
Jag skulle inte för egen del kunna räkna hem en hybrid, men kanske det går i andra delar av världen.

Användarvisningsbild

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Seb macahan  
#410748 Några frågor till er som har eller beställt en, jag har idag en väldigt snål diesel. Men den har rullat en del o jag funderar på o byta. Går outlandern plug-in hybrid att få som 7-sitsig och vad är dragvikten då? Sen läser jag olika dragvikter, en del säger 1500 o andra 2000kg. Sista frågan vi har en husvagn på 1700kg som vi flyttar 1-2ggr per år mer än 20mil, annars är det mest hemma (under 4mil) är bilen så trött att den inte är ett alternativ? känns lite fel o gå o köpa en nu förbränningsbil nu. Helst ville man haft Teslan men den är för dyr och finns inte som 7-sitsig än.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

ryared  
#410812 kollade upp min egen bil har. 1500 kg pa vanligt korkort. 1910 pa utokad. Sa du klarar din husvagn Zeb med ratt korkort. . men det ar inget jag rekommenderar om du skall runt och dra. Blir valdigt mycket soppa som gar at da. Min drar ju 1,5 liter milen med hastslap som sagt. Men din vagn star val mest som jag fattat det.
Sedan finns bade model x och model s som sjutsistsig. Men model s har ingen krok. Sedan sa finns det som sagt en overtro pa dessa batterier. Du kan dra av c.a 30% pa batterirackvidden. Mer ju langre norrut du kommer, bor sjalv i kungsbacka.
Da min egna korstracka ligger runt 5 till 6 mil pa over 90% sa tycker jag det ar vettigt val. Den finns dockinte i sjusitsig tyvarr da batterierna tar for stor plats.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

ryared  
#410814 far ursakta mina a,a och o med prickar over. Blir bara tecken av dom nar jag slar ner tangentbordet, men det gar nog att lasa anda.
Satans dator 😡 😡 😡

Användarvisningsbild

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410815
Bild

http://media.gm.com/media/us/en/gm/home ... 3-zh2.html

Uppenbarligen rör utvecklingen på sig.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412406
Trolle_T skrev:Nu är en PHEV Outlander -17 beställd, som förmånsbil :lol: :lol: :lol:
Skall bli fantastiskt att susa fram å tillbaks till jobbet BARA på el. Å spännande å se hur långt man klarar sig på el & hur framdriften fungerar på lite sämre vägar :-)
(Vill inte vänta i 1,5månader till leverans)


Vad har du betalat för din Outlander PHEV?

Såg att de säljer den för kampanjpriset 355.500kr minus 40.000kr i miljöbilsrabatt=315.500kr

   TS
Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

bgl  
#412410 Hela Mitsubishis personbilstillverkning är ju nyss köpt av Nissan.
Vi får väl se hur många Mischobischi-modeller som överhuvud taget blir kvar på den svenska marknaden!

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Hema  
#412960 Oj, det hade jag missat. Då blir det kanske lite tufft för vissa bilförsäljare.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

bgl  
#412968 Minst lika tufft kan det bli för bilägare med sämre service och sämre andrahandsvärde, en volvohandlare påstås ha sagt i går eftermiddag att dom inte kommer att byta in någon Mitsubishi över huvud taget innan mer info finns om vad som händer i Sverige.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Hema  
#412971
bgl skrev:Minst lika tufft kan det bli för bilägare med sämre service och sämre andrahandsvärde, en volvohandlare påstås ha sagt i går eftermiddag att dom inte kommer att byta in någon Mitsubishi över huvud taget innan mer info finns om vad som händer i Sverige.

Märkligt.. Nissan borde iaf kunna stå för fortsatt service, men efter några år kanske det skulle kunna förändras.

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Elfving  
#412974
bgl skrev:Minst lika tufft kan det bli för bilägare med sämre service och sämre andrahandsvärde, en volvohandlare påstås ha sagt i går eftermiddag att dom inte kommer att byta in någon Mitsubishi över huvud taget innan mer info finns om vad som händer i Sverige.


Det finns ingen logik i att Nissan i närtid skulle sluta marknadsföra Mitsubishi i Sverige. Här är det ett etablerat märke och det verkar idiotiskt att skada fungerande verksamhet.

Däremot är det nog ett långsiktigt mål att få komponentgemenskap i båda märkena, ungefär som VAG säljer flera varumärken inom samma koncern. Ett så välskött varumärke som Mitsubishi kommer man inte att "kasta bort", så min slutsats är att det i närtid blir som vanligt. Det kan mycket väl vara så att man väljer att behålla en SUV inom framtida Nissan, som sedan ges lite olika egenskaper beroende på vilken dekal den sedan kommer att säljas med (Mitsubishi/Nissan). Det är ekonomiskt ohållbart i längden att samma tillverkare säljer två olika produkter som riktar sig till exakt samma kundgrupp, dessutom baserade på helt olika basplattform.

Klart att Volvohandlaren säger så när någon vill byta in en beggad bil som han vet är jättekall på marknaden samtidigt som de redan har en hel hall med begagnat som verkar trögt att sälja...

Avatar Fallback

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Trolle_T  
#413305
Zalman skrev:
Trolle_T skrev:Nu är en PHEV Outlander -17 beställd, som förmånsbil :lol: :lol: :lol:
Skall bli fantastiskt att susa fram å tillbaks till jobbet BARA på el. Å spännande å se hur långt man klarar sig på el & hur framdriften fungerar på lite sämre vägar :-)
(Vill inte vänta i 1,5månader till leverans)


Vad har du betalat för din Outlander PHEV?

Såg att de säljer den för kampanjpriset 355.500kr minus 40.000kr i miljöbilsrabatt=315.500kr


Då det är en förmånsbil vet jag inte vad priset är annat än förmånsvärdet. Företaget talar ogärna om vilka priser dem förhandlats sig till på olika förmånsbilar.
Det är iaf nästa årsmodell, -17, den släpps månadsskiftet nov-dec.
1476767439_img_4415.png

Användarvisningsbild

Re: Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD

Cirre  
#416711 Gäller nog att inte generalisera så mycket :)

Nissan har inte köpt hela Mitsubishi:s personbilstillverkning. Däremot har de blivit största DELägare med 34% andel. Mitsubishi bli därmed en del i en allians (vilket sker ständigt på bilmarknaden) bestående av Mitsubishi, Renault och Nissan vilken kommer att svara för ca 10 miljoner tillverkade fordonsexemplar under 2016. Den tredelade alliansen blir en av världens tre största fordonstillverkargrupper iom detta.

Enligt pressinfo kommer den största delen av samarbetet kommer att vara mellan de båda japanska biltillverkarna Nissan och Mitsubishi. Det handlar bland annat om gemensamma inköp, gemensamt anläggningsutnyttjande, gemensamma fordonsplattformar, teknikutbyte och en utvidgning av företagens kombinerade närvaro i både utvecklade marknader och tillväxtmarknader runtom i världen.

Inga tecken tyder på att att det ska satsas mindre på Mitsubishi - snarare tvärt om.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).