Skogsröjning

Vad har ni i lurarna?

47 inlägg 29493 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

Vardon  
#410621 Jag brukar ladda ner några dokumentärer och har i telefonen redo.

P3 dokumentär
P1: Dokumentär, kaliber, plånboken.

P1 är en barriär. Det är ungefär som öl, man måste lära sig tycka om det men sen kan man knappt inte vara utan det.

Annars blandad musik, man kan köra en hel del webradio och hitta kanaler om man gillar nån sorts musik. Själv brukar jag lyssna på radio treby från Lidköping - skara hållet. De är bra för de kan spela svenne rubins efter en britney spears låt. Man behöver inte gilla något av dem, men jag gillar variationen.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

Huggar Herman  
#410632 I helgen lyssnade jag på Skogspodden. Annars blir det mestadels P1, Skeptikerpodden, Radio Houdi, Kvack eller alternative metal om det kommer till musik.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

mullhytting  
#410634 Cityradion Karlskoga. I alla fall bästa blandningen på musiken, påminner annars väldigt mycket om nilecity :D

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

åberg  
#410669
mullhytting skrev:Cityradion Karlskoga. I alla fall bästa blandningen på musiken, påminner annars väldigt mycket om nilecity :D


:lol:

Det är sorgligt att jag inte längre bor så jag kan höra den kanalen.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

mullhytting  
#410678
åberg skrev:
mullhytting skrev:Cityradion Karlskoga. I alla fall bästa blandningen på musiken, påminner annars väldigt mycket om nilecity :D


:lol:

Det är sorgligt att jag inte längre bor så jag kan höra den kanalen.

Finns som app så man kan lyssna var som helst.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

JensSkoog  
#410679
Vardon skrev:P1 är en barriär. Det är ungefär som öl, man måste lära sig tycka om det men sen kan man knappt inte vara utan det.

Lyssnar alltid på Svensk P1 när jag kör bil i Sverige. Gillar den kanalen
hemskt, eftersom det dom sänder så mycket bra. Så om jag fått in den här,
skulle jag lyssnat på den nu och då. :wink:

Norsk P1 är mestadels tjat och mera tjat mellan såå coola ungdomar - känns
så i alla fall, och P2 är rent för allvarligt för en okultiverad lösarbetare :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

Vardon  
#410681 http://sverigesradio.se/p1

Jens - väldigt många program finns att ladda ner. Eller så får du ha en liten webradio med dig i verkstaden eller framför brasan, känns ju onödigt dyrt att bara åka till Sverige för att lyssna på radio.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

bmboxer350  
#410861 Nrk P4

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

bmboxer350  
#411265
Kolibrien skrev:Vad lyssnar ni på när ni arbetar i skogen?

[emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

sundelius  
#467437 Gör inte så mycket väsen av mig här nu när det bara är snickrandet som gäller men nu måste jag dela.
Lyssnar på sommarpratarna som jag laddat ner i mobilen. Där finns många guldkorn men det jag lyssnade på idag tar priset alla kategorier.
Tommy Ivarsson som var folkets val, helt otroligt gripande om en pappas kamp med en son som fötts med en dödlig sjukdom.
Låter inte upplyftande men det var fantastiskt, väcker tankar om att uppskatta vad man har och att ALLA ska fylla i donationsregistret.
Är glad att kunden inta var hemma för jag grinade mest hela tiden.
Lyssna på den :!:

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

GMW10  
#467450 P1 när man kör bil... Tål inte reklamen på de kommersiella kanalerna, och P3's programledare och politiska korrekthet får man eksem av.

När jag röjer eller hugger finns det inget som kan få en så effektiv som lite redig norsk black metal a'la Dimmu Borgir eller svensk vikingametal i form av Amon Amarth!
Samma effekt som att tanka metanol i Stihlen [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

stegmaster  
#467453 Hadde ochså alltid P1 på lurarna här i Norge, men nu med endast DAB+ , så dropper det ut och inn hela tiden, så det er en mardröm har höra på, så blir som oftast att jag har inget på lengre. 😈 😈
Köpte nya "no name" lurar med DAB+, men det funkar bara skit. 😈
Något som vet om hörlurar som funkar med DAB+???
Har Peltor släppt lurar med DAB+???

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

Seb macahan  
#467462 Gillar vardons liknelse mellan P1 och öl. Men det är nog en mognadsfas. började med p3 tröttnade o gick över till p4, men nu har jag sen en tid kört p1 uteslutande. Som barn var det de värsta jag visste o lyssna på. Men man ändrar sig med tiden....men jag uppskattar verkligen okomersiell public service. Den ska vi vara rädda om.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

alias  
#467648 Kan jag välja så kör jag helst på FM Gold (102,4 eller 96,4) med 60-, 70- & 80-talsmusik. Dock verkar det som att P1, P3 & P4 är de kanaler som har starkast sändning så för att inte få spelet av att det blir hälften musik och hälften brus så blir det ofta P4 Kronoberg.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

JensSkoog  
#467720
stegmaster skrev:Hadde ochså alltid P1 på lurarna här i Norge, men nu med endast DAB+ , så dropper det ut och inn hela tiden, så det er en mardröm har höra på, så blir som oftast att jag har inget på lengre. 😈 😈
Köpte nya "no name" lurar med DAB+, men det funkar bara skit. 😈
Något som vet om hörlurar som funkar med DAB+???
Har Peltor släppt lurar med DAB+???

Inga som funkar bra nog, enligt ÅF'n.

Stod bredvid ett gammalt fruntimmer (75-80 år) i går i affären. Hon ville köpa nya med DAB
eftersom hon hollar i gång i skogen och på vedbacken med motorsåg. ÅF'n sa hon fik vänta
några månader, eftersom det han nu har inte duger. :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).