Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 182955 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409561 Man behöver nog ett riktigt skägg för att hålla jämnt skägg med @jensskoog när de gäller sova ute, jag fegade ur direkt trots upprepade påstötningar :wink:

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

sundelius  
#409564
gnisten83 skrev:Man behöver nog ett riktigt skägg för att hålla jämnt skägg med @jensskoog när de gäller sova ute, jag fegade ur direkt trots upprepade påstötningar :wink:

Du hade inte alls behövt sova ute, du kunde delat Vardons bil med mig, där var det varmt och mjukt......................................................................inte :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409568 Jag lovade att köra in Tåndemåla till hotellet O:-) O:-) så där var ännu varmare :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409591
gnisten83 skrev:Jag lovade att köra in Tåndemåla till hotellet O:-) O:-) så där var ännu varmare :mrgreen:

Jag har sovit i Hiluxen förut så vid övertalande hade du nog lyckats. :grin: Ävan om sängen på hotellet var inbjudande , :wink: :wink: Hur som slipper ni nog mig ej nästa år heller , :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

sundelius  
#409598
Tåndemåla skrev:
gnisten83 skrev:Jag lovade att köra in Tåndemåla till hotellet O:-) O:-) så där var ännu varmare :mrgreen:

Jag har sovit i Hiluxen förut så vid övertalande hade du nog lyckats. :grin: Ävan om sängen på hotellet var inbjudande , :wink: :wink: Hur som slipper ni nog mig ej nästa år heller , :mrgreen:

Gott det Tåndemåla, vi ses om ett år :smile:
Gnistan, där försvann ditt alibi din fegis :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#409608 Köpte mig 2017-kalende när jag var i Strömstad, och nu är båda Skogens Veteraner i Dalskog och
Gallringsdagarna inskrivna - får se vad fruntimmeret säger om två Sverigevisit på en vecka :wink:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

mrvimek  
#409869 Gunde svan har väl 1000 ha så han kanske är sugen ;)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

tallen100  
#409872 Ingenting är omöjligt! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409877 @jensskoog, hon blir nog rädd du ska emigrera :lol:
@sundelius, jag får väl skärpa till mej och inte skylla på stackars @tåndemåla, dock beror de lite på hur långt upp i Sverige de hamnar 2017 om jag hinner åka upp då :-BD

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#409882
gnisten83 skrev:@jensskoog, hon blir nog rädd du ska emigrera :lol:

Hon är väl hellre rädd jag ska komma hem med någon diger maskin som inte ryms i gården :wink:

Men jag hoppas du tar turen @gnisten.
Det var mycket roligt att träffa den hårda kärnan i Skogsforum :-BD

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#410534 Gjorde en lång vandring med fruntimmer och hund idag, och fikk syn för hur man gallrar i den
här delen av Norge - om man gallrar als :wink:

1475428813_gallring_norge_b_(1).jpg


1475428813_gallring_norge_(4).jpg


Uppe i bergen inre Vestfold, och det skulle inte löna sig att hämta ut gallringsvirket :cry:

Senn kom min dotter på fånen och berättade att hon och gubben hade funnit vart gallringsdagerna 2017 skulle vara :lol: :lol: - ROT var det visst, vid Rv 70, som dom körde genom efter visit i Orsa/Mora/Siljansjön. Vackert lantskap och skog i behov av gallring :wink:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Göt  
#410535 det låter bra med Rot. Ligger i Älvdalen i Dalarna

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410558
JensSkoog skrev:Gjorde en lång vandring med fruntimmer och hund idag, och fikk syn för hur man gallrar i den
här delen av Norge - om man gallrar als :wink:

1475428813_gallring_norge_b_(1).jpg


1475428813_gallring_norge_(4).jpg


Uppe i bergen inre Vestfold, och det skulle inte löna sig att hämta ut gallringsvirket :cry:

Senn kom min dotter på fånen och berättade att hon och gubben hade funnit vart gallringsdagerna 2017 skulle vara :lol: :lol: - ROT var det visst, vid Rv 70, som dom körde genom efter visit i Orsa/Mora/Siljansjön. Vackert lantskap och skog i behov av gallring :wink:


Är det uppe i Hjertås @Jens Skoog ? I så fall blir väl inte o-löparna glada.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#410566
lfq skrev:Är det uppe i Hjertås @Jens Skoog ? I så fall blir väl inte o-löparna glada.

Du är bra känd här, @Ifq :wink:
Nej, det är uppe i Andebu, och jag undrar om det är något bolag som äger skogen där :?:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#410601
Göt skrev:det låter bra med Rot. Ligger i Älvdalen i Dalarna

Är det i dina trakter, @Göt ?
Har länge önskat se den biten av Sverige igen. Var där
ungefär hundra år tilbaks, eller så. :lol:

Men om alla pratar Älvdalsk, så blir det väl lite svårt att
prata med folk. Har inte det blivit anerkänd som ett språk nu?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).