Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 182950 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Vardon  
#409275
JensSkoog skrev:
Robertberg skrev:Jag är snabb och bokar redan nu en sovplats i Sebs husvagn 8)

Och jag bokar utanför den och liter på at ni inte trampar på mig
eller värre när ni måste ta en sväng ut för att pinka :lol: :lol:


Jag tar med mig material så vi kan bygga ett kombinerad kisseskydd och fälla för Seb Macahan.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409279
Vedmaskin skrev:Skulle vilja slå ett slag för röjningsdagar. Ett högaktuellt ämne här i Gudrunland. :smile:

Då skulle man kunna tänka sig visa upp sina speciallösningar...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Robertberg  
#409306
Vardon skrev:Jag tar med mig material så vi kan bygga ett kombinerad kisseskydd och fälla för Seb Macahan.


En fångstgrop hade jag redskap för i bilen, tänkte inte på det i stridens hetta..

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

molnia  
#409346 Ja det blir ju en syn, jens sovandes i ett vindskydd omslutet av en "vallgrav" till skydd för vilsna,vingliga blåstömmare. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Göt  
#409350 Bergvik är väl den största markägaren i Dalarna, Tyckte det var intressant med Alfta samma helg kanske ni kan kombinera, och vara i Hälsingland.

Röjningsdagar behövs nog i hela Sverige tror jag

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#409387
Göt skrev:Bergvik är väl den största markägaren i Dalarna, Tyckte det var intressant med Alfta samma helg kanske ni kan kombinera, och vara i Hälsingland.

Röjningsdagar behövs nog i hela Sverige tror jag

Inte bara i Sverige :wink:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Hema  
#409395
JensSkoog skrev:
Göt skrev:Bergvik är väl den största markägaren i Dalarna, Tyckte det var intressant med Alfta samma helg kanske ni kan kombinera, och vara i Hälsingland.

Röjningsdagar behövs nog i hela Sverige tror jag

Inte bara i Sverige :wink:

Kan man fritolka som en inbjudan då JensSkoog kanske får agera ambassadör i så fall. :)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

stektlök  
#409540 Är nyfiken på nya området. Ska det bli nått nytt (ej samma sort som 2016) kanske blir det flera sorters trädslag och åldrar.
Vad har forats chefer för mål om hur 2017 området ska se ut :?:
Tusen frågor snurrar nu !

Ps. Roligt att folk bokar dig hos zeb direkt utan att ens ha frågat honom..... iaf inte officiellt i tråden :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

tallen100  
#409542
stektlök skrev:
Ps. Roligt att folk bokar dig hos zeb direkt utan att ens ha frågat honom..... iaf inte officiellt i tråden :mrgreen:

Kanske inte nödvändigtvis roligt för honom, men för dom flesta andra :mrgreen: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Seb macahan  
#409546 @Jens är alltid välkommen hos Seb. Och alla andra också för den delen. Kanske inte i husvagnen men Jens får sova precis vart han vill. Världens finaste tomte! Men det inte Jens vet om att jag funderar på åka upp till han o sova på hans gräsmatta jag också.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

sundelius  
#409548
Seb macahan skrev:Jens är alltid välkommen hos Seb. Och alla andra också för den delen. Kanske inte i husvagnen men Jens får sova precis vart han vill. Världens finaste tomte! Men det inte Jens vet om att jag funderar på åka upp till han o sova på hans gräsmatta jag också.

Tänk på att Jens är mycket tuffare än den riktige Zeb, du kommer att knacka på och vilja in när kylan och fukten kommer smygande :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

tallen100  
#409552 Ja en riktig tomte tål fukt och frost i skägget 8)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Erre  
#409556 Entrén är jag inkörd på. Så där kan jag hjälpa till igen. :smile:
Se om det kommer någon skäggig fire stove tillverkare och delar ut gallringshäftet. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Seb macahan  
#409558 Det beror väl på hur väl Jens har marinerat mig innan det är dags o sova.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

tallen100  
#409560 Aqvavit förstås :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).