ATV och UTV i skogen

Goes ATV 520 test?

54 inlägg 166325 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Hugin  
#407931
Jöjje skrev:Hej! Det är sant att många av dessa kina maskiner är ren och skär skräp men när det gäller Goes/CF Moto så är det annat. Dessa två maskiner är utvecklade i Frankrike men tillverkas under licens i asien, dom är lika mycket europeiska som en Volvo och dom håller mycket hög kvalite och standard till ett lågt pris. Jag valde en Goes 650 då jag dels fick mycket för pengarna samt att återförsäljaren har sitt huvudlager i västerås vilket borgar för snabb leverans på delar om det skulle behövas. Har kört polaris,Honda och Suzuki innan och dom har då inte levererat nått bättre än vad denna Goes gjort. Kommer absolut att köpa en Goes nästa gång jag byter upp mig.


Hmm: "jöjje = ny medlem idag[b]. Luktar nättrollreklam för en av många uppfattad undermålig maskin!

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407933 Stämmer inte helt riktigt! Vissa maskiner tillverkas i Frankrike och den jag köpt är inte tillverkad o kina utan i Yamahas fabrik i Taiwan. Om alla "mer kända" märken skulle ransaka sig ifrån asien som tillverkningsland så skulle nog inte någon av dessa maskiner vara ens i närheten av komplett. Asien står för den absolut största tillverkningsindustrin oavsett, jag skriver just nu i detta med samsung telefon som är tillverkad i Taiwan. Funkar klockrent. Var och en gör sina egna val, jag tycker om att få bra saker till ett billigare pris samt att servicen från återförsäljaren är guld värd och i uppsala så har Goes absolut den bästa servicen.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407934 Lågt att säga så, jag är då absolut inget nätroll, bara så jäkla less på att folk ska klanka ner på maskiner som inte sitter i "finrummet", kör inte Audi heller utan en sketen Ford som jag är förbannat nöjd med. Köp dyrt å va glad åt det men klanka inte ner på folk som väljer annat än dyrmaskiner!!!

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#407937
Jöjje skrev:Lågt att säga så, jag är då absolut inget nätroll, bara så jäkla less på att folk ska klanka ner på maskiner som inte sitter i "finrummet", kör inte Audi heller utan en sketen Ford som jag är förbannat nöjd med. Köp dyrt å va glad åt det men klanka inte ner på folk som väljer annat än dyrmaskiner!!!


1. Säkert många som misstänker ditt inlägg, då du blev medlem på forumet 15 - 20 minuter innan du skrev ditt inlägg som är en hyllning till märket och dess service....

2. Tror det inte är någon här som klankar ner på Folket som köper dessa "kinamaskiner" vad man klankar ner på är maskinerna som har dålig kvalitet...

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Sune_  
#407946 Hög kvalité var nog att ta i, vi är ett gäng som brukar åka ut på regelbundna turer och har så gjort i ungefär 5 år. Flera i detta gänget har haft den vanliga cf 500 och jag kan konstatera att det varit ohyggligt mkt skumma fel på dessa. Bortser vi från diffras på en så har det inte varit några jättehaverier, men otroligt mkt skitfel som genererat i bogseringar och ihoplappande i skogen.
Alla utom en kör numera "märkesmaskin" då dom tröttnade. Han som inte gör det kör en c-force 800, betydligt bättre och robustare maskin men fortfarande mkt skitfel, stannar när man lägger i backen eller diffen, direktström på fläkten, startar inte när den är varm ibland, oljetryckslampan lyser på tomgång om man inte byter olja efter var 10:e timma. Och gemensamt för alla dessa är att samtliga tar in vatten i variatorkåpan så att köra i djupt vatten är bara att glömma.
Men som sagt dom lär sig, men lika stabila som den etablerade märkena ska man inte tro att dem är än.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407953 Verkar som att mina inlägg och svar inte är önsvärda på detta forum då jag får felmeddelanden på alla mina kommentarer....

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Sune_  
#407957 Självklart är allas åsikter välkomna, positiva som negativa.
Men gör man ett inlägg om vad fantastiskt bra man upplever att något är och andra har erfarenheter som, i mitt fall, inte riktigt harmonerar så kan man nog räkna med att vederbörande också skriver. Främst för att den som ev går i köpestankar ska ha så mkt som möjligt att grunda sitt beslut på.
Jag själv kör förövrigt polaris, är mkt nöjd. Men frågar någon mig om vad man ska köpa om huvudkriterierna är hållbarhet och problemfritt ägande, då brukar jag rekomendera främst Honda och därefter Yamaha.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407968 Hur många Goes har du kört?

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#407969 Jag kan ju samla ihop en massa Goesfantaster så kommer detta forum att bli väldigt "kines" vinklat. Det jag och många med mig menar är att det finns otroligt många förståsigpåare som grymtar så fort grejjerna inte innehar namn som honda, yamaha, can am, polaris m.m. Jag tycker att det är töntigt och bonnigt att folk inte inser att dom blivit lurade på en massa slantar bara för att få en klisterlapp med "premium" märke på tanken. Jag kliver ur detta träsk då det bara finns plats för inbördes beundran här, kör vidare gott folk och glöm inte att polera era premiumklistermärken..

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Sune_  
#407983
Jöjje skrev:Hur många Goes har du kört?

Inte en enda, men däremot samtliga av de cf-maskiner ja nämnde i inlägget ovan.
Du själv skrev cf/goes när du tog upp kvalitetsaspekten så ja refererade till erfarenheterna ja har av just cf.
Mina vänner kanske haft otur och fått måndagsexemplar, men faktum kvarstår, deras maskiner har strulat väldigt mycket på våra turer.
Men som ja sa, den c-forcen han har nu är ett ordentligt kliv uppåt, den känns framförallt betydligt robustare och bättre ihopskruvad än dem tidigare.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Aayden  
#408905 Det man har upplevt med cf och goes är väl att dom har haft en del små fel och dom är väldigt många men jag skulle inte bli förvånad om vi om 10 år sitter och hyllar deras kvalitet samt hackar på indiska maskiner för utvecklingen i Kina går väldigt fort framåt.
Och jo jag har en Kina maskin själv en Linhai var lite små fel i början men nu har den bara gått i 3 år och har 700 timmar på mätaren

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Knegas  
#408948 I höstas skrev jag i denna tråd att jag skulle byta en goes mot en goes. Det gjorde jag. :)
Har haft glapp i instrumentpanelen samt att jag diffen fram inte alltid går i så smidigt utan det blir en smäll av det.
Annars nöjd med den. Känns skönt att ha garantin och en bra återförsäljare i närheten.
Förra maskinen gick bekymmersfritt i 5 år.
Så över det hela är jag nöjd med den.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Jöjje  
#408976 Vilken modell hade du och vad bytte du till

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Knegas  
#408977
Jöjje skrev:Vilken modell hade du och vad bytte du till

Jag hade Goes 520 Steel och bytte till Goes 520 EPS. :)

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Tama76  
#408992 Äger en cf500 -10 . Har gått ca 2500 mil, ruggigt sliten av diverse trädkänningar,solblekt nå jävulskt, plogar, drar förmodligen för tunga timmerlass med den, fel som varit på den genom åren är att kylfläkten går för fulla muggar hela tiden men det skiter jag . Ruggigt nöjd med min skit atv från nåt asienland :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).