Bilar

Satsa på elbil, landsbygdsbor

51 inlägg 14058 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

Edner  
#408887
jannee skrev:Vore perfekt om Zalmans idéer och tankegångar (förväntningar) hade någon som helst substans.
Finns säkert en hake någonstans, OM inte kommer regeringen att finna på några.
Tro nu inte att det någonsin kommer att bli BILLIGARE på något sätt att förflytta sig, förutom med apostlahästarna eller vanlig trampcykel.
Räkna med att det kommer den ena miljöavgiften efter den andra :mrgreen:
De som tillverkar vanliga motorer/bilar kommer INTE att vara stillatigande utan på något sätt säkert lobba för att det ska bli "rättvist".
Finns det verkligen någon som tror att vi i längden ska kunna få nyttja billigare el till att framföra ett fordon, då är ni lite väl bakom flötet.
Se bara på hur E85 beskattas.
Elbilarna kommer att utrustas med en kmräknare så att kostnaden/mil blir likvärdig med motsvarande bensin eller dieselbil - SANNA MINA ORD.
Sedan är jag INTE pessimist UTAN realist. :grin:


Men dom lär få svårare att motivera skatter på ett miljöfordon.
Ska bli intressant att se hur dom gör.

Avatar Fallback

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#408895 Slitageavgift....

Användarvisningsbild

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

Vedproducent  
#408897 Pengarna ska naturligtvis in på något sätt annars går det ännu mer minus. Men som jag ser det kan det lika gärna läggas på något annat. Inledningsvis kan vi nog gissa att det blir så. Kvittar egentligen vilket för det är vi som på något sätt kommer betala ändå.

Avatar Fallback

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

tallen100  
#408933
halvproffs skrev:Du har skrivit förflyta sig. Menar du att vi ska börja paddla :grin: Jannee?

Har för mej att paddlare ibland råkar ut för Ström :D

Användarvisningsbild

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#408994
Vedproducent skrev:Pengarna ska naturligtvis in på något sätt annars går det ännu mer minus. Men som jag ser det kan det lika gärna läggas på något annat. Inledningsvis kan vi nog gissa att det blir så. Kvittar egentligen vilket för det är vi som på något sätt kommer betala ändå.


Jo det är nog så att förr eller senare lär det väl tas mer skatt på bilel och laddning på jobbet. Men ändå, kvarstår gör tillfredställelsen över att köra bil utan att släppa ut en endaste avgas! Älska bilen även fortsättningsvis alltså! :smile:

Avatar Fallback

Re: Satsa på elbil, landsbygdsbor

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#408999 Laddning på jobbet blir väl förmånsbeskattat

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).