Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Klippmyran

7 inlägg 3558 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Klippmyran

Flatheadstore  
#406571 Söker all information som kan tänkas finnas i detta forum om bukawi klippmyran.



   TS
Avatar Fallback

Re: Klippmyran

Hema  
#407058
Flatheadstore skrev:Söker all information som kan tänkas finnas i detta forum om bukawi klippmyran.

Tror det finns lite mer info här om du söker på skogsmyran eller bara myran. Har du köpt en klippmyra?

Avatar Fallback

Re: Klippmyran

Flatheadstore  
#407109 Jepp, skulle behöva instruktionsbok.

   TS
Avatar Fallback

Re: Klippmyran

Hema  
#407415 Kanske kan vara svårt att få fatt i, men det kanske finns folk här som kan beskriva hur du ska lösa ett ev. problem.

Avatar Fallback

Re: Klippmyran

Benny Nilsson  
#599165 Lyfter denna tråd då jag håller på att fixa till vår klippmyra och montera en naarva stegmaster.
Den börjar bli lite klen i driften så jag funderar på att byta pump och motorer.

Men jag har inte lyckats få reda på hur stort deplacement dom 2 pumparna har. Hoppas någon här har lite info.

Avatar Fallback

Re: Klippmyran

ulfgustav  
#599178 Mät trycket, sedan kan du också t.ex mäta oljeflödet i dräneringen på hydraulmotorn, det mäts när maskinen körs alltså ej i stillastående, ett riktmärke kan vara att det inte skall komma ut mer än ca 0,5 - 1,5 l/min, är det betydligt mera då är motorerna slitna

Avatar Fallback

Re: Klippmyran

Benny Nilsson  
#599179
ulfgustav skrev:Mät trycket, sedan kan du också t.ex mäta oljeflödet i dräneringen på hydraulmotorn, det mäts när maskinen körs alltså ej i stillastående, ett riktmärke kan vara att det inte skall komma ut mer än ca 0,5 - 1,5 l/min, är det betydligt mera då är motorerna slitna


Tack för tipset! Är dräneringsflödet oberoende av motorstorlek? Motorerna är på 160cc.
Sedan att dom är seriekopplade kanske påverkar en del?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).