Verkstan

Vertygsvagn e dyl.

65 inlägg 42474 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237255
Bild


Sån låda har jag donat med nyligt, tyvärr för grunda lådor för att funka riktigt bra.
Hade alla lådor varit som låda 2,3 & 4 nerifrån räknat så hade det funkat bättre.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vertygsvagn e dyl.

TheJo  
#331426 Skulle behöva lite råd gällande vilken typ av förvaring jag ska ha till mina verktyg.
Har ju lagt upp bilder på min rensning bland alla prylar på gården för att få lite ordning.
Har fått upp 8 hyllor http://www.jula.se/catalog/bygg-och-...shylla-666036/ så har bra med plats för lite större saker och annat som passar att trava i en hylla. Även varit och tiggt godislådor från lokala Hemköp :)

Men vet inte riktigt vad jag ska göra av alla verktyg som nu ligger huller om buller.
Alla blocknycklar ligger t.ex. i en gammal Pripps-back :oops:
Riktigt imponerad av Nikings tavlor! Men detta blir lite mer provisoriskt då det endast är en gammal ladugård, och en ordentlig verkstad får bli i framtiden.

Blivit erbjuden att köpa ett tomt Bahco-skåp av en kompis.
Inte det på bilden, men ett liknande. Men utan de tre lådorna.



Smidigt att få upp sakerna så man får en bra överblick. Men man får ju inte alls plats med lika mycket prylar som en vagn med lådor tyvärr. Så då lär det man använder mest hamna i skåpet, och övrigt får ligga i gamla hederliga verktygslådor i hyllorna.

Eller ska man satsa på en lite större vagn med lådor?
Vad har ni för åsikter?

Tack på förhand!

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331603 Om det är provisoriskt, kan du ju sätta upp ett stort antal skruvar på väggen för att hänga verktyg på. Kanske inte lika proffsigt som mina verktygstavlor, men helt ok budgetalternativ om du frågar mig.

Enligt min erfarenhet funkar skruvar mycket bättre än spik, då angränsande verktyg tenderar att åka i backen när de spikas upp på väggen. Dessutom brukar det vara betydligt lättare att flytta på skruvar än på spik som hamnat på fel plats.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#406575 Fixade upphängning för batteristångsåg, batteriröjaren, samt trimmerdelarna till HVA 535 FBx.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

totte  
#406593 Snyggt och överskådligt! :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).