Vedmaskiner, flishuggar

Flistugg, ris och ros

9 inlägg 19276 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flistugg, ris och ros

AnnaForsberg  
#406282 Har letat begagnad flistugg ett längre tag utan lycka. Tänkte därför istället köpa en ny. Det jag hittat i traktordrivna är Kellfri och Bonnet. Kellfri tycker många är dålig kvalitet. Ska jag lägga 20-35 tusen så vill jag ha nåt hållbart. Hittar inget om Bonnet förutom vad de skriver själva. Nån som har och kan ge lite info om vad de tycker om den. Eller andra fabrikat.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Flistugg, ris och ros

alias  
#406285
AnnaForsberg skrev:Har letat begagnad flistugg ett längre tag utan lycka. Tänkte därför istället köpa en ny. Det jag hittat i traktordrivna är Kellfri och Bonnet. Kellfri tycker många är dålig kvalitet. Ska jag lägga 20-35 tusen så vill jag ha nåt hållbart. Hittar inget om Bonnet förutom vad de skriver själva. Nån som har och kan ge lite info om vad de tycker om den. Eller andra fabrikat.


Beror ju lite på vad man är ute efter för modell och kapacitet, men gällande tillverkare så hade jag nog hellre kollat åt Farmi mod. CH100:

http://www.nordfarm.se/images/pdf/farmi ... r-2016.pdf

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

Ängagärdet  
#406287 Jag har en erjo 160 att sälja om det kan vara av intresse.

Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

AnnaForsberg  
#406309 Ser ut som om du bor lång söder ut. Jag bor i Dalarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

AnnaForsberg  
#406311 Farmi ser intressant ut. Jag ska främst ha till täckmaterial. Så den modellen är lagom i storlek.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

stegmaster  
#406340 Var själv i samma situasjon som dig för ca 2 år sen.(altså köpa ny kines maskin, eller begagnat kvalitemaskin).
Det blev det sista, och maskinen er en Lindana TP200, 2004 modell, med eget hydrauliksystem. Maks dim 20cm.
Nu kör jag inte jättemycket, och har aldrig testat en kinesmaskin, men er glad jag valgte en känd märkesmaskin.
Priset var dock 48tkr+mva, så lite över din budget.
Fulgte even med en reservekit, med 3 nya knivar, hydraulikfilter och lite annat.
Lycka til med ditt val.

1473148550_p1010966.jpg


Här finns even en video som er gjort av tillverkaren.

Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

AnnaForsberg  
#406345 Beställde precis en Farmi. Kändes som det bästa valet i den prisklassen. Tror mer på finnarna än kineserna :). Fick tag på en bra säljare tyckte jag. Som även han tyckte att den kunde han rekommendera utan paranteser.
Hade förstås varit fint med hydraulisk inmatning men den investeringen är svår att rättfärdiga i förhållande till hur jag ska använda den. Så nu ser jag fram emot att slippa klafsa omkring i hönsgårdarna. Med andra ord så kommer detta bli den torraste hösten i mannaminne.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Flistugg, ris och ros

Jole  
#406346 Angående kvaliteten på Bonnet så har vi en eldriven Bonnet tugg och den har gått bra. Inga uppenbara svagheter i konstruktionen. Låter som en stenkross men har tuggat på snällt sen vi köpte den för lite över ett år sedan.

Användarvisningsbild

Re: Flistugg, ris och ros

totte  
#406383
AnnaForsberg skrev:Har letat begagnad flistugg ett längre tag utan lycka. Tänkte därför istället köpa en ny. Det jag hittat i traktordrivna är Kellfri och Bonnet. Kellfri tycker många är dålig kvalitet. Ska jag lägga 20-35 tusen så vill jag ha nåt hållbart. Hittar inget om Bonnet förutom vad de skriver själva. Nån som har och kan ge lite info om vad de tycker om den. Eller andra fabrikat.


Bonnet är lågprisgrejor från Kina.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar