Trädfällning (arborist)

Praktisera inför ETW

3 inlägg 2660 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Praktisera inför ETW

Holgo  
#405738 Det började med att jag sökte en arborist för mina träd på gården, de hänger illa över huset och oroar mig när drt stormar. Google landade mig i Ballingslöv, hos De Gourét utöver sina tjänster som arborist även erbjöd klätterutbildning, själv är bäste dräng och nu står jag helt sonika inför tröskeln till en ny karriär i livet.

Just nu är jag CNC operatör inom metallindustrin, men har även enförfluten karriär inom försvarsmakten, där jag ett tag klättrade i mobilmaster, vilket är mer intressant för detta yrket.

Men för att bli arborist så finns det tydligen olika vägar att gå, den vägen jag har stakat ut är att gå De Gouréts klätterkurs, köra upp motorsågskörkort A+B och läsa upp hemma för att kunna ta ETW cert.

Problemet jag inte rår på i nuläget är kravet på 1 års praktiserande inom yrket för att få ta ETW'n. Frågan lyder; hur många företag (helst i Skåne) är i behov av en praktikant till nästa säsong?

Jag är 34 år, mått 180/55, har god fysik, kallas för "lönnstark" och klättrar bra.

Hör gärna av er.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Praktisera inför ETW

Tosca  
#405751 Med de meriterna sen tidigare och den inställningen borde du ju inte ha några som helst problem att hitta sysselsättning.
Någon med bättre Skånekännedom får ta å hjälpa till med firmor.
@Mange eller @Totte kanske?

Användarvisningsbild

Re: Praktisera inför ETW

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#405838 Finns en del trädvårds firmor och liknande du kan söka praktik hos. Säkert 4-5 stycken bara här i Nord östra skåne.
Kan inte nämna några direkt utan att höra med dem först, men google och andra hjälpmedel kan säkert.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).