Skogsnyheter

Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

6 inlägg 3411 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

Fredrik Reuter  
#405773 Kung Carl XVI Gustav besökte igår Kulbäckslidens och Svartbergets försöksstationer utanför Vindeln där Future Forests bedriver forskning och informerade Kungen om framtidens skogsbruk.

Kungen var imponerad och i en video i länken nedan intervjuas han av SVT.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... or-vindeln



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

Fredrik Reuter  
#426097 Hamnade av en slump framför H.M. Konungens jultal i SVT (länk längre ner). 14 min där kungen tar upp vad han och hovet anser viktigt. Skogen, skogsbruket och produkterna från skogen fick några minuter av talet, vår kung verkar värna om skogens brukande.

http://www.svtplay.se/video/11684998/h- ... vsnitt-1-1

   TS
Avatar Fallback

Re: Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

Bröderna byman  
#426099 Hamnade också framför jultalet och reagerade också på att så pass "mycket" tid av talet spenderades på skogsbruk, produktionsskog och produkter från skogen. Kul, och bra att skogsnäringen nämns i sådana sammanhang!

Avatar Fallback

Re: Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

axwell  
#426136 OK, jag retirerar inför talskrivarens ord i skogsfrågor.
Kungen har onekligen välansade vägar att få torgföra åsikter som i det här fallet tilltalar mig.

Utan Fredriks länk skulle jag min vana trogen haft annat för mig under landsfaderns tal till folket. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426526 Tror att det gåt upp en talgdank för kungen om vad som händer om miljömupparna får
för stort inflytande över brukandet av skogen.
Toapapper används väl fortfarande på slottet :mrgreen:
Hipsters på Södermalm har väl gått över till granrisruska som hänger på trrdasset :grin:

Avatar Fallback

Re: Kungen i skogen gillar skog - det växer så det knakar!

hinowa  
#426530 H.M.Konungen är nog insatt i skog och natur som tur är! Och tror han ogillar miljömupparna lika mycket som dom flesta av oss.
:lol: Hipsters på Södermalm det är dom som snor granar,och sedan gnäller dom när dom barrat av så det svider i baken :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).