Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skoda pickup/vw caddy

20 inlägg 31342 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Fisketorp  
#39993
nexon skrev:har en erfarenhet av skoda pick up..... Den läcker in. köpte mig en skoda pick up 00-a. Efter ett år och x antal tusen mil så började det läcka in vatten i hytten. Efter ett riktigt ösregn så kunde det vara 2cm vatten under gaspedalen.. Sålde den och köpte mig en king cab istället. Men den gick billigt.


Har en 940 som läcker in vid regn.. ber på att det blivit tätt i någon dränering.
kanske är samma i ditt fall, fastän du sålt bilen då=)

Så det behöver ju inte vara allvarligt även fast det är irriterande med blöta golv.
Dok drabbar detta fenomen fler bilar än 940 och skoda.

Användarvisningsbild
totte  
#40019 Om man får in vatten är det vanligen dräneringen till luftintaget bakom huven som är tätt. Har varit med om det på flera olika bilar. Rätt vanligt på hösten att det händer, man får ner löv och sånt skräp genom gallret och så stänker det lera så blir det en effektiv propp.

Avatar Fallback
nexon  
#40448 rensade överallt och skruvade t o m bort luft intaget. tätade överallt som inte var dränering. Men det hjälpte inte. Sålde den som sagt för 1o 000 mindre vad jag gav för den, körde ca 6000 mil med den på 1½ år. slet ut sommar och vinterdäck.
Det var en däcksparkare som köpte den. tittade och provkörde på 10 min. hittade även min försvunna spärr nyckel och skiffnyckel i motorrummet.

Användarvisningsbild
totte  
#40486 Inte illa när en däsksparkare hittar ens gamla verktyg :lol: Och det är klart, är det hål nånstans så är det, då hjälper ingen rensing i världen.

Avatar Fallback
nexon  
#40561 ja det var kul att få tillbaka sina kära verktyg. Men om jag som köpare till en ev bil hade hittat verktyg och nylagd tätningsmassa hade jag blivit lite fundersam.
:shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).