Motorsåg och handhållet

Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

5 inlägg 3767 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

PTLF  
#405429 Husqvarnan går inte bra nu, ger jag gas vill den bara dö, hade tänkt skruva på H skruven men den den verkar bara gå skruva ett knappt varv o lika för Lskruven och blir ingen skillnad heller tkr jag hur än jag har skruven, ska den inte gå justera mera?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

totte  
#405450 Om du inte märker nån skillnad när du justerar det som går så är det nåt annat som är problemet. Smuts i förgasaren, trasigt membran, hål på bränsleslang eller tjuvluft t ex.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

jannee  
#405454 Varit problem med Husqvarna, bl.a felaktig nålventil, (för svag fjäder) även packningar som löses upp, membran som smält. Är sågen inte för gammal ska det gå på garantin eller goodwillen.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

Brumsten  
#405518 Hej, kan du lägga ut en bild på ställskruvarna, plastlås eller metallås?.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg/Grästrimmer Husqvarna 545RXT tål inte gas

CTech  
#405541 Har en likadan. Bytt förgasare två gånger. Efter senaste bytet går den än så länge som man tänker sig att den ska. Peppar peppar, ta i trä osv...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).