Motorsåg och handhållet

Köra på egenblandat?

62 inlägg 18894 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köra på egenblandat?

johan eriksson  
#405039
röjar kalle skrev::
johan eriksson skrev:
röjar kalle skrev:Min 670 champ köpte jag i början på 90 talet sågen varvar som ett skållat troll fortfarande men är totalt slutkörd på styrka.Det ända som är bytt på den är choke reglaget och ett nål lager i kopplingen samma förgasare bara gått på handels bensin 20 års tid. \M/


Då kanske den vore värd en ny kolvring så ska du se att styrkan kommer tillbaka, en Jonsered är alltid värd sin vikt i guld :grin: :grin: :grin:
:-BD :-BD :-BD


Kan tillägga att min 670 Champ ligger i garaget och väntar på samma behandling, den är helt orkeslös när den blir varm.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köra på egenblandat?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#405060
tallen100 skrev:... vissa framhåller att alkylaten tillsammans med oljan löser upp avlagringar och fungerar som ett lösningsmedel i sågen...

Du pratar om bränslebytets eventuella konsekvenser.
De avlagringar den löser upp har skapats av annat bränsle. Det är mer över en tid de löses upp, ville man tvätta det rent hade det nog gått fortare med handelsbensin.
Jag tror det är oljans egenskaper som rensar.
Ser inte det problemet i såg som inte skiftat bränslen hit o dit.

Den alkylat jag använder är inte bra på att lösa upp skit jämfört med mackbensin.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).