Öppna kategorin

Kamerabevakning på gårdsplan

9 inlägg 4161 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kamerabevakning på gårdsplan

haltegarden  
#404828 Misstänker att jag inte är ensam om att fundera på kamerabevakning av gårdsplan, är det någon som har kamera?vad har ni för något?
Är själv intresserad av något prisvärt och lätthanterligt, vill kunna se och styra via smartphonen



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

stegmaster  
#404855 Jag har et Motorola forcus 73, som man styrer båda upp/ner, höger/vänster och zoom från plattan eller mob.¨
Man kan slå av och på bevegelsensor, som skickar bild eller video til plattan elle mob,
Jag brukar en gammal platta som monitor, så man har live bild hela tiden.
Kostade 1500kr.


Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

JPW  
#404900 http://foscam.se/

Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404962 Jag kör dlinks system Mydlink. Fungera helt ok. Enkelt att komma igång och många olika modeller att välja på. Pris från 350kr och uppåt för kamera sedan är resten gratis. Ska man övervaka gårdsplan som kräver hög ip-klass kostar kameran ca 2000kr.
Kräver åtkomst via wifi eller tråd. Ju högre upplösning och antal funktion desto bättre wifi krävs.
Går även att ställa in mer avancerad saker så som ftp och att kameran ska skicka bilder til mailen. Men dessa inställningar skulle jag säga att man behöver lite mer datavana än normalt för att klara av.

sök på mydlink på google och youtube.

Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

haltegarden  
#405025 Tack för tips, skall kolla där

   TS
Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#405033 Glömde säga att det kan vara lite knepigt att ställa in rörelsedeckaren i kameran bra då den endast känner av rörelser i bilden. Ir-deckare är mycket bättre och reagerar på det man vill. Så sätt en strålkastare med ir så är det lättare att ställa in kameran nattetid.

Det finns även "Mydlink Home" (har ej testat) där man ska kunna koppa ir-deckare direkt till kameran. Låter som mycket stabilare men mindre utbud av kameror, dyrare och ej kompatibel med "Mydlink"- systemet.

Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

jannee  
#405062 Glöm inte skyltarna med att området är kameraövervakat :!:
Har man en dålig kameraövervakning sätter man TYDLIGA skyltar annars tvärtom :grin:

Användarvisningsbild

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

halvproffs  
#405063 På bygget hade vi problem med inbrott så jag textade skyltar att området var kameraövervakat och satte upp på stängslet. Inbrotten upphörde.

Avatar Fallback

Re: Kamerabevakning på gårdsplan

Tosca  
#405085
halvproffs skrev:På bygget hade vi problem med inbrott så jag textade skyltar att området var kameraövervakat och satte upp på stängslet. Inbrotten upphörde.

Ah, så kallat förebyggande arbete.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).