Motorsåg och handhållet

Miljöbränsle eller egenblandat tvåtaktsbränsle?

79 inlägg 22782 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Miljöbränsle eller egenblandat tvåtaktsbränsle?

4takt  
#404736
tallen100 skrev:Jag har alltid kört både motor och röjsåg, moped och skoter på mackbränsle och har aldrig haft några problem, blir grejorna ståendes flera år så kan det hända man får tömma och fylla på nytt. Är skeptisk till allt prat om avlagringar o.s.v, visst man har fått göra ren nån förgasare någon gång men det kan lika gärna bero på vanligt skräp som följt med eller oljan.


Håller med FULLSTÄNDIGT,,

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Miljöbränsle eller egenblandat tvåtaktsbränsle?

machonisti  
#404831 Avlagringar bildas otvivelaktigt!
Om det beror på bensinen eller vatten i bensinen kan jag inte svara på men dagens mackbensin ställer till mer problem vid förvaring än det gjorde förr.

Avatar Fallback

Re: Miljöbränsle eller egenblandat tvåtaktsbränsle?

Tosca  
#404841
machonisti skrev:Avlagringar bildas otvivelaktigt!
Om det beror på bensinen eller vatten i bensinen kan jag inte svara på men dagens mackbensin ställer till mer problem vid förvaring än det gjorde förr.

Det kan vara så enkelt att det är spriten som ställer till det.

Användarvisningsbild

Re: Miljöbränsle eller egenblandat tvåtaktsbränsle?

machonisti  
#404860
Tosca skrev:
machonisti skrev:Avlagringar bildas otvivelaktigt!
Om det beror på bensinen eller vatten i bensinen kan jag inte svara på men dagens mackbensin ställer till mer problem vid förvaring än det gjorde förr.

Det kan vara så enkelt att det är spriten som ställer till det.

Spriten har som sagt ställt till en hel del :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).