Skojigt/Galet

Tidningsrubriker som blir fel

6 inlägg 6561 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tidningsrubriker som blir fel

Göt  
#404385 ibland blir det lite fel.

Förvirrade Gangsingar på vägen letandes efter en tappad 50-öring orsakade avåkning av XC70".

Så stod det i den minst sagt ovanliga varning som gick ut från Trafikverket på tisdagsförmiddagen.

Enligt informationen på Trafikverket skulle dessa gangsingar påverka trafiken fram till klockan 09.12 i morgon bitti.

– Gode gud, vad ska man säga. Jag ska genast ringa trafikledningen och kolla upp det här, säger Monica Näslund vid Trafikverkets presstjänst när DT ringer upp henne på förmiddagen.

En stund senare ringer hon upp efter att ha pratat med trafikcentralen i Gävle.

– Jag tror någon skäms väldigt mycket nu kan jag säga, säger hon och berättar att varningen – som nu har tagits bort – inte lagts ut av trafikcentralen.

– Det handlar om ett rent och skärt misstag. Det är fler som har tillgång till systemen, och det handlar om att någon har trott sig arbeta i en testmiljö, men själva verket varit i skarpt läge.


http://www.dt.se/dalarna/gagnef/trafikv ... r-50-oring



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Tidningsrubriker

Blivande snickare  
#404386 :)) :))
Screenshot_2016-08-23-18-11-47.png


"Förvirrade Gangsingar på vägen letandes efter en tappad 50-öring orsakade avåkning av XC70".

Så stod det i den minst sagt ovanliga varning som gick ut från Trafikverket på tisdagsförmiddagen.

Enligt informationen på Trafikverket skulle dessa gangsingar påverka trafiken fram till klockan 09.12 i morgon bitti.

– Gode gud, vad ska man säga. Jag ska genast ringa trafikledningen och kolla upp det här, säger Monica Näslund vid Trafikverkets presstjänst när DT ringer upp henne på förmiddagen.

En stund senare ringer hon upp efter att ha pratat med trafikcentralen i Gävle.

– Jag tror någon skäms väldigt mycket nu kan jag säga, säger hon och berättar att varningen – som nu har tagits bort – inte lagts ut av trafikcentralen.

– Det handlar om ett rent och skärt misstag. Det är fler som har tillgång till systemen, och det handlar om att någon har trott sig arbeta i en testmiljö, men själva verket varit i skarpt läge.

Användarvisningsbild

Re: Tidningsrubriker

Vardon  
#404389 Precis, alla vet att det är bjursingar som skulle blockera vägen för en 50 öring... :-)

Användarvisningsbild

Re: Tidningsrubriker

halvproffs  
#404391 Vi vet ju att det var Gangsingar som uppfann koppartråden =))

Avatar Fallback

Re: Tidningsrubriker

axwell  
#663820 Tja, vad ska man säga ?
Rubriksättaren slarvade kanske........................nä skopan fick ju knapp en ende tegelsten över sig.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/ah- ... -traktorn/
Fast nu blev det ändå en "traktor" i länktexten.

Användarvisningsbild

Re: Tidningsrubriker

totte  
#663908 Kom att tänka på vad Tage Danielsson skrev en gång: "Om man tog och mördade alla rubriksättare så skulle en sån sak äntligen omnämnas i pressen i lagom små bokstäver."

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).