Inomgårdsmaskiner

Stiga Ready åkgräsklippare

7 inlägg 16021 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stiga Ready åkgräsklippare

Viltvård  
#403693 Har köpt en begagnad stiga ready 5+R som, enligt föregående ägare klipper "ojämnt". Har noll erfarenhet av klippare med frontklipp sedan tidigare, bara haft klippare med aggregat under. Skulle tro klipparen är ca 10-15 år gammal. Jag tänker att det kanske är ett vanligt förekommande bekymmer. Finns det några generella brister/slitdelar och åtgärder man ska kolla först för att få bukt med ovanstående? Och ännu viktigare, den saknar ölhållare. Var hittar man en lämplig hållare att montera?
Bifogar bild på härket.
1471421582_stiga_ready.jpg




   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

Tosca  
#403695 Knivarna är väl det du ska börja kolla på skulle jag föreslå.

Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

Viltvård  
#403696 Absolut, det tänker jag börja med. Var kanske lite otydlig där...

   TS
Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

Tosca  
#403709 Plocka loss bordet så du kan syna alla detaljer, känn på lagren och kolla så det inte verkar skevt.

Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403749 Ställ den med på ett plant golv o mät så aggregatet sitter jämt mot underlaget med och att du har samma lufttryck i framdäcken

Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

åberg  
#403831
gnisten83 skrev:Ställ den med på ett plant golv o mät så aggregatet sitter jämt mot underlaget med och att du har samma lufttryck i framdäcken


Skulle just säga detsamma. :-BD

Avatar Fallback

Re: Stiga Ready åkgräsklippare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403836 Haft stiga villa sen 80talet där det var ett ständigt problem med krökta armar till klippaggregatet från påkörningar av fasta hinder, dock var dom av en annan konstruktion .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).