Socialt (mer om oss)

Stöld

11 inlägg 2803 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stöld

halvproffs  
#403482 4-hjulingen blev stulen inatt. Ni vet kanske hur det känns och hur många tankar som far omkring i huvudet.
Man förbannar sig själv att man inte gömde nyckeln till hjulingen bättre. En enda stor röra i verkstan där den förvaras.

Bara att städa upp allt som är omkullvräkt tar minst en dag. Frustrationen ökar för varje minut. Ringa polisen och försäkringsbolag. Sitta i den förbannade telefonkön där en röst säger; Just nu är det många som ringer. Jävla snålhet att inte ha större bemanning tänker jag och det skulle ju bli färre arbetslösa så ur samhällssynpunkt helt perfekt.. Inte undra på att så många mår psykiskt dåligt med allt krångel.

Fortfarande rejält irriterad när man med ett ryck vaknade runt 3-snåret och inte kunde somna om i första taget.
Finns tydligen vetenskapsmän som säger att alla drömmar är önskedrömmar. Ibland är det tur att det inte är sant och riktigt det man drömmer. :mrgreen:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Stöld

Tosca  
#403484 Ja ja, det är nog så att du får ta dig i kragen och sälja hjulingen och köpa en vanlig traktor istället, allt i det förebyggande arbetets tecken.

När man blir äldre är det ju dessutom viktigt att inte bli kall i onödan, vilket ju direkt diskvalificerar fyrhjulingen som det både drar och regnar in på.

Men bra i vilket fall att du redan förberett ditt undermedvetna, så du säljer fyrhjulingen med förtjänst och hittar en välutrustad traktor istället.

Avatar Fallback

Re: Stöld

Umea  
#403485 Känner med dig halvproffs !

Så vansinnigt trist att folk inte kan låta bli andras grejer.


Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget.

En liten fundering och önskan : Tänk om skogsforum ( Fredrik och Torbjörn ) kunde förhandla om ett bra pris på spårsändare till Skogsforum medlemmar.

Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Stöld

husqvarna_med_sthil  
#403486 Fy vad tråkigt. Har varit där jag också, vet hur det känns.. hua.

Användarvisningsbild

Re: Stöld

halvproffs  
#403487 Kanske var lite otydlig för det var bara en mardröm jag hade inatt som hade kunnat varit sant.
Jodu, Tosca. Är bra klädd när jag använder den men för det mesta sitter jag varmt i traktorn :-BD .

   TS
Avatar Fallback

Re: Stöld

husqvarna_med_sthil  
#403505
halvproffs skrev:Kanske var lite otydlig för det var bara en mardröm jag hade inatt som hade kunnat varit sant.
Jodu, Tosca. Är bra klädd när jag använder den men för det mesta sitter jag varmt i traktorn :-BD .


Puh, skapligt skönt att vakna trots allt då :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stöld

isteskog  
#403512 Halvproffs kollade om vi var vakna....... :lol:

Avatar Fallback

Re: Stöld

tallen100  
#403516
isteskog skrev:Halvproffs kollade om vi var vakna....... :lol:

tallen sov :oops:

Avatar Fallback

Re: Stöld

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403525 Haha polletten föll ner på sista raden :D
Jag har en gnagande känsla att för eller senare får jag ett annat besök i maskinhallen än de 7 blöta tyska scouter som övernattade där i lördagsnatt....

Användarvisningsbild

Re: Stöld

machonisti  
#403532 Vi hade ovälkommet källarbesök för en månad sedan. Barnen var ensamma hemma och öppnade inte när det bultade på dörren. Sedan hörde de ljud från källaren. De blev naturligtvis rädda och den ovälkomna blev rädd då den förstod att någon var hemma.
Grannarna hade förundrat sig över en bil som rört sig mystiskt i området och skrivit upp bilens reg nummer. Personen är förhörd av polis men blånekar naturligtvis. Polisen har nog bättre koll på den fula figuren än vad de vill påskina, för jag fick för mig att det är pengar och smycken som brukade försvinna runt fulisen.

Användarvisningsbild

Re: Stöld

halvproffs  
#403578 Drömmen var mycket realistisk med alla känslor och allt utvräkt i jakten på nyckeln till 4-hjulingen. Måste även tacka för ert medlidande!
Sen blev det ju även en koll på er läsförståelse :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).